Geplaatst door Siemens

Autodesk en Siemens tekenen overeenkomst om samenwerking tussen softwareapplicaties te verbeteren

Autodesk en Siemens kondigen vandaag een overeenkomst aan waarmee ze fabrikanten helpen te besparen op kosten die ontstaan wanneer productontwikkelingsapplicaties niet matchen. Ook worden potentiële data-integriteitsproblemen voorkomen.

Door deze overeenkomst zal de interoperabiliteit van de software van de twee leveranciers aanzienlijk verbeteren. Het doel van de samenwerking tussen de vooraanstaande PLM-aanbieders is het vereenvoudigen van het delen van data en het reduceren van kosten in organisaties waarin verschillende systemen worden gebruikt.

Producenten staan onder toenemende druk om producten van een hoge kwaliteit sneller op de markt te brengen, met toenemende efficiency en lagere kosten voor de consument. Veel bedrijven opereren in omgevingen waarin gebruik wordt gemaakt van verschillende CAD-oplossingen. Het is daarom belangrijk dat deze oplossingen met elkaar kunnen communiceren.

De samenwerking tussen Siemens PLM Software en Autodesk zal dan ook voor een aanzienlijke verbetering zorgen voor eindgebruikers die met beide oplossingen werken. De twee aanbieders wisselen hun technologieën en applicaties met elkaar uit om zo interoperabiliteit te kunnen garanderen.

“Interoperabiliteit is een grote uitdaging voor al onze klanten in de maakindustrie. Daarom werken wij aan een open omgeving voor onze technologieplatforms”, aldus Lisa Campbell, Vice President of Manufacturing Strategy and Marketing bij Autodesk. “We begrijpen dat onze klanten een mix van producten gebruiken in hun workflow en willen hen de flexibiliteit bieden die ze nodig hebben om hun werk goed te doen.”

“Het gebrek aan interoperabiliteit van CAD-systemen is een voortdurend probleem waar fabrikanten wereldwijd mee worstelen. Het zorgt zelfs voor een stijging van de productiekosten van bijvoorbeeld auto’s, vliegtuigen, smartphones en golfclubs”, aldus Dr. Stefan Jockusch, Vice President Strategy bij Siemens PLM Software. “Siemens heeft steeds vooropgelopen in het oplossen van deze uitdaging met een breed aanbod van open oplossingen die de interoperabiliteit aanzienlijk verhogen. Deze overeenkomst is opnieuw een positieve en belangrijke stap in onze ambitie om openheid en interoperabiliteit te bevorderen en zo fabrikanten te helpen om kosten te reduceren, doordat het eenvoudiger wordt om samen te werken met andere organisaties in het ontwerp- en productieproces.”

Bericht voor de redactie

Over Autodesk
Autodesk helps people imagine, design and create a better world. Everyone – from design professionals, engineers and architects to digital artists, students and hobbyists – uses Autodesk software to unlock their creativity and solve important challenges. For more information visit autodesk.com or follow @autodesk.

Over Siemens PLM Software
Siemens PLM Software, een business unit van de Siemens Digital Factory Division, is een wereldwijde leverancier van product lifecycle management (PLM) en manufacturing operations (MOM) -software, -systemen en -diensten met meer dan negen miljoen licenties en meer dan 77.000 klanten wereldwijd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Plano, Texas.

Siemens PLM Software werkt samen met zijn klanten aan het leveren van software voor de maakindustrie, waarmee bedrijven met relevante innovaties overal ter wereld een duurzaam concurrentievoordeel behalen.

Meer informatie over de producten en diensten van Siemens PLM Software staat op http://www.siemens.nl/plm.