Geplaatst door eCom Pro BV

Automatische im- en exportfunctie van eCom Pro levert productinfo tot in de webwinkel

De Product Data-integrator eCom Pro introduceert, als extra uitbreiding op het Product Data Management systeem, de unieke Flexporter. Deze flexibele exportfunctie maakt het mogelijk om productinformatie op klant specifieke wijze te exporteren zodat deze direct verwerkt kan worden in het achterliggende PIM (Product Informatie Management), CMS systeem of webwinkelsoftware.

Goede productinformatie is essentieel voor retailers. Deze informatie wordt via fabrikanten, groothandel en/ of productdata leveranciers (zoals bijvoorbeeld IceCat en Etilize) aan webwinkels aangeboden. De opmaak van deze productbestanden is per contentbron verschillend en wordt geleverd in een eigen formaat of taxonomie.

Aan de andere kant maken webwinkels gebruik van systemen die ook allemaal een eigen opbouw en structuur kennen. In de praktijk is het lastig om deze dataformaten op elkaar aan te laten sluiten. Tijdrovende, en dus kostbare, handmatige mappings is dan de enige noodzakelijke oplossing om databestanden met elkaar te verbinden. Tot nu. eCom Pro heeft met de Flexporter een unieke flexibele exportfunctie ontwikkeld. Deze functionaliteit maakt het mogelijk om geautomatiseerd flexibele relaties te leggen tussen specificatievelden van bronbestanden en de (web)winkelsystemen.

“Wij adopteren de datastructuren van de klant en leggen die over de structuur die wij uit de verschillende content bronnen hebben samengesteld”, aldus Toine Bax. “Vervolgens muteren wij de data van de bronbestanden naar de gewenste structuur van de webwinkel en kunnen de data dan in dat het formaat van de winkel compleet terug leveren. Zonder ingewikkelde tussenkomst van eigen development- of integratie teams”.

Het voordeel is dat eCom Pro, in tegenstelling tot handmatige mappings, de data dusdanig gestructureerd heeft dat ook toekomstige wijzigingen in specificatievelden of – waarden automatisch verwerkt worden.