Geplaatst door Avi

Avi Networks lanceert eerste SaaS-platform voor multi-cloud load balancing en applicatiediensten

Amsterdam, 30 oktober 2018Avi Networks, leverancier van multi-cloud applicatiediensten, lanceert vandaag Avi SaaS, de eerste SaaS-oplossing voor multi-cloud load balancing in de industrie. Avi SaaS biedt cloud-managed software voor het leveren van applicatiediensten in een multi-cloud omgeving, waaronder load balancing, een web application firewall (WAF), global server load balancing (GSLB) en een service mesh voor containers. De oplossing biedt een uitweg voor de beperkingen van appliance-based Application Delivery Controllers (ADC’s) die niet geschikt zijn voor de public cloud. Avi SaaS combineert de eenvoudige uitrol van cloud-provider oplossingen en grootzakelijke features zonder de gebruiker te beperken tot één omgeving. De oplossing levert consistente functies ongeacht de onderliggende infrastructuur. De oplossing versnelt time-to-value, verlaagt operationele kosten (OpEx) en stimuleert operationele vereenvoudiging.

Avi SaaS complementeert Avi’s vlaggenschip, het Avi Vantage Platform, door de Avi Controller aan te bieden als een cloud-managed dienst. De voordelen van Avi’s SaaS-model en architectuur zijn:

• Een snelle uitrol – Avi SaaS helpt organisaties een eenvoudige start te maken met het leveren van applicatiediensten. Organisaties kunnen de time-to-market voor applicaties verkorten omdat beheerders eenvoudig inloggen op Avi’s cloud-managed SaaS-controller en vanuit hier virtuele diensten en beleid configureren voor hun applicaties.
  • Operationele vereenvoudiging – Avi SaaS vereenvoudigt het beheer en het onderhoud van applicatiediensten door te voorkomen dat men cloud of on-premise infrastructuur moet beheren. IT-operations en netwerkteams kunnen zich nu focussen op het leveren van self-service, automatisering en het verhelpen van problemen voor applicatie-eigenaren.
  • Flexibiliteit voor uitrol – Avi SaaS levert dezelfde grootzakelijke features als het Avi Vantage platform. Hiermee verkrijgen organisaties de vrijheid om Avi software uit te rollen zoals zij dat willen. Dit kan beheerd worden door ofwel de IT-afdeling of door Avi Networks.
  • Hoge kwaliteit en lage kosten – Avi SaaS laat klanten de gedistribueerde load balancers dicht bij de applicaties uitrollen terwijl het een centraal beleid hanteert en levenslang management as a service biedt. Dit uitrolmodel verlaagt operationele kosten terwijl het een hoge output garandeert.

Murali Basavaiah, VP of Engineering bij Avi Networks: “Avi SaaS is ideaal voor cloud-georienteerde organisaties, opkomende merken en wijdverspreide organisaties. Het levert alle benodigde flexibiliteit en automatisering van het Avi Vantage Platform en maakt het beschikbaar waar nodig, ongeacht waar applicaties draaien.”

Klanten kunnen met Avi SaaS de regio’s selecteren waar hun controllers gehost zijn. Zo komt Avi tegemoet aan wat er nodig is om applicaties uit te rollen en ze te beschermen. Klanten kunnen ook kiezen voor geisoleerde elementen waarmee security en compliance-beleid gewaarborgd wordt. Op 1 november 2018 organiseert Avi Networks een webinar omtrent de SaaS-oplossing. Inschrijven kan hier: https://info.avinetworks.com/webinars-avi-tech-corner-episode-3

Via deze link kan men zich inschrijven voor Avi SaaS: https://avinetworks.com/saas/