Industry Wire

Axios Systems positief gewaardeerd in het Gartner Critical Capabilities Rapport voor IT Service Catalogus Tools, 2014

Londen, 5 juni, 2014 – Axios Systems, wereldwijd toonaangevend in IT Service Management (ITSM) oplossingen, maakt bekend dat zij wederom is opgenomen in het Gartner “Critical Capabilities for IT Service Catalogus Tools” rapport, gepubliceerd op 17 maart 2014. Axios ontving de overall product beoordeling “Goed” voor haar assyst oplossing.

Het rapport evalueert 15 leveranciers van IT Service Catalogus tools,  hieronder vallen zowel leveranciers die zich specialiseren in IT Service Catalogus tooling als leveranciers die de Service Catalogus opnemen als onderdeel van de totale IT Service Support Management (ITSSM) product suite.  Gartner stelt als criteria dat de producten alle belangrijke eigenschappen van een IT Service Catalogus moeten bezitten en dat functionaliteiten al geruime tijd beschikbaar moeten zijn en in gebruik zijn bij klanten. Tevens dienen de producten te voldoen aan de behoeften van de klanten van Gartner.

Axios Systems is ervan overtuigd dat de jarenlange strategische focus op de product ontwikkeling van de Service Catalogus bijgedragen heeft aan de positieve beoordeling van Gartner. Ook de user interface en workflows van assyst zijn door Gartner beoordeeld.

“Mohawk Industries heeft de kwaliteit van haar dienstverlening drastisch verbeterd door de assyst service catalogus en self-service portaal binnen 90 dagen in gebruik te nemen en ruim 25,000 werknemers toegang te geven tot deze self-service portaal. Op dit moment wordt 70% van alle incidenten via de portaal afgehandeld, terwijl IT support kosten met 34% zijn gereduceerd”, zegt Joshua Smith, ITSM Team Lead bij Mohawk Industries.

Tasos Symeonides, CEO bij Axios Systems, voegt hieraan toe “Wij zijn verheugd om volgens dit rapport wederom deel uit te maken van de best beoordeelde ITSSM leveranciers. Wij zijn er trots op dat onze gebruiksvriendelijke Service Catalogus bijdraagt aan tevreden eindgebruikers.”

Gartner beveelt geen van de leveranciers, producten of services aan die zijn opgenomen in de onderzoekspublicaties. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet om alleen de leveranciers te kiezen met de hoogste ratings. De onderzoekspublicaties van Gartner bevatten de mening van het onderzoeksinstituut en zijn geen statement. Gartner geeft geen garanties, expliciet of impliciet, betreffende deze research, ook niet over de handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Axios Systems
Axios Systems legt zich al meer dan 25 jaar toe op innovatieve SaaS en on-premise IT Service Management (ITSM) software. Met een wereldwijd netwerk van kantoren en meer dan 1,000 succesvolle implementaties is Axios wereldwijd een belangrijke leider op het gebied van ITSM.

De ITSM software van Axios Systems, assyst, is ontwikkeld om IT afdelingen te transformeren van op technologie gerichte cost centers naar klantgerichte customer service teams gericht op de doelstellingen van het bedrijf. assyst is eenvoudig te implementeren en maakt het organisaties mogelijk om IT diensten beter, sneller en goedkoper te realiseren en de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren.

Meer informatie over Axios Systems is te vinden op www.axiossystems.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht