Industry Wire

Geplaatst door Azerion

Azerion breidt relatie met Oracle Advertising uit om klanten beter te beschermen tegen onbetrouwbare traffic

Amsterdam, donderdag 16 juni 2022 – Azerion, het digitale entertainment- en mediaplatform, kondigt een uitgebreide samenwerking aan met Oracle en de toevoeging van Oracle Advertising Bot Filtration. Oracle Advertising Bot Filtration helpt marketeers en mediaprofessionals om zich beter te weren tegen kunstmatige, onbetrouwbare traffic, inclusief clicks en impressies die niet afkomstig zijn van gebruikers met oprechte interesse. Deze bescherming wordt gerealiseerd door klanten te voorzien van de meest up-to-date bot-gerelateerde data met betrekking tot kunstmatige, onbetrouwbare traffic, waardoor advertentie-uitgaven in mindere mate negatief worden beïnvloed. De implementatie van Oracle Advertising Bot Filtration zorgt ervoor dat Azerion dichterbij haar doel komt om een schoon aanbod naar marketeers te kunnen brengen, via haar eigen SSP, Improve Digital.
In het afgelopen jaar heeft Azerion met groot succes twee andere Oracle Advertising-oplossingen geïntegreerd: Oracle Moat Analytics voor zichtbaarheid en Oracle Contextual Intelligence voor merkveiligheid. Door de uitbreiding met Oracle Advertising Bot Filtration voor bescherming tegen onbetrouwbare traffic, versterkt Azerion zijn verbintenis ten aanzien van adverteerders en mediabureaus om de veiligheid van merken, de brand suitability en de zichtbaarheid te handhaven. Tegelijkertijd wil Azerion hiermee het risico op fraude tot een minimum beperken.

Een boost voor bescherming tegen fraude
Azerion gaat Oracle Advertising Bot Filtration integreren naast een bestaande integratie met Oracle Moat Analytics om onbetrouwbaar verkeer te helpen meten en advertentie-uitgaven beter te beschermen. Het helpen garanderen dat advertenties worden aangeboden aan betrouwbaar verkeer is een kritische meting van mediakwaliteit en een essentiële basis voor verdere meetinzichten, zoals zichtbaarheid en aandacht.

Merkveiligheid en zichtbaarheid
In 2021 implementeerde Azerion Oracle Contextual Intelligence om advertenties in een veilige en brand-suitable omgeving aan te bieden. Oracle Contextual Intelligence vertrouwt niet op persoonlijke identifiers, zodat advertenties worden weergegeven op brand-suitable-advertentieruimten met passende contextuele inhoud. De technologie combineert machine learning en diepgaande linguïstische ervaring om de inhoud van webpagina’s te evalueren, zodat adverteerders de contextuele omgevingen kunnen vinden die aansluiten bij hun merk, terwijl de risico’s van negatieve inhoud worden vermeden. Het kan ook worden gebruikt om advertenties te plaatsen in contexten die meer impact hebben voor merken. Daarnaast gebruikt Azerion Oracle Moat Analytics voor het meten van de prestaties van de zichtbaarheid van advertenties.

Irina Dzyubinsky, Senior Director, Product Management bij Oracle Moat, zegt: “Oracle’s toewijding aan het bouwen van veilige infrastructuren en online beveiligingsoplossingen kwalificeert ons op unieke wijze om de uitdagingen van advertentiefraude aan te pakken. Ons wereldwijde team is intensief aan de slag gegaan met het identificeren van patronen die worden geassocieerd met kwaadaardige botactiviteiten. Oracle Advertising Bot Filtration is gebaseerd op dit onderzoek en geeft adverteerders, platforms en uitgevers de tools die ze nodig hebben om botactiviteiten en andere onbetrouwbare traffic te identificeren. We zijn verheugd om onze relatie met Azerion uit te breiden met Bot Filtration en meer betrouwbare analytics te bieden aan haar klanten.”

Sandra Yassaka, VP Partnerships bij Azerion, zegt: “We hebben onze relatie met Oracle uitgebreid om doelgroepen op schaal te kunnen helpen bij het leveren van een schoon, legitiem aanbod. We evalueren voortdurend onze partnerships om marketeers in staat te stellen zich zeker te voelen over hun keuze voor ons platform. We zijn verheugd om deze nieuwe integratie van bescherming van onbetrouwbare traffic in Oracle’s takenpakket te introduceren die onze adverteerders transparantie zal geven en de kwaliteit van ons aanbod verder zal bewijzen.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht