Industry Wire

Geplaatst door Gridd

B2B-marketing gaat in 2018 veel meer opleveren

Cut the Bullsh*t Marketing rekent af met marketingmisvattingen

B2B-marketing is in veel organisaties vooral een kostenpost en wordt vaak gezien als weinig effectief. Dat gaat in 2018 veranderen als het aan Sander Arts, Mark Geljon en Jeroen Grit ligt. Zij presenteren Cut the Bullsh*t Marketing, het marketingboek dat volgens de auteurs B2B-marketing weer winstgevend kan maken. Cut the Bullsh*t Marketing is een hands-on boek over marketing van mens tot mens in een zakelijke context. Het boek bevat methoden, tools en praktijkanekdotes, afkomstig uit de rijke ervaring van de auteurs. Het helpt de lezer een diep inzicht in klanten te krijgen en een persoonlijke relatie met zijn doelgroep op te bouwen.

“Wanneer je je met B2B-marketing bezighoudt, dan moet je een erg positieve instelling hebben,” zegt Jeroen Grit. “De meeste bedrijven op wie je je richt, zijn helemaal niet geïnteresseerd in jouw marketingpogingen. Daarom vonden wij het tijd voor een nieuw paradigma in B2B-marketing: een marketingmethode die bijdraagt aan de bedrijfsdoelstellingen van je doelgroep.”

Lezen in tien minuten
Lezers kunnen het boek op verschillende manieren tot zich nemen: bij voldoende tijd kunnen zij het van begin tot eind uitspellen, maar is tijd schaars en de agenda overvol, dan kunnen zij ook kiezen voor de fast-track. De auteurs hebben de belangrijkste passages van arcering voorzien, zodat de lezer de essentie in tien minuten tot zich kan nemen. Daarnaast zijn er aan het eind van ieder hoofdstuk templates toegevoegd waarmee snel en eenvoudig een Cut the Bullsh*t marketingplan kan worden geschreven.

Van kostenpost naar winstpost
“Wanneer je budget beperkt is en de opbrengsten van je marketinginspanningen zichtbaar moeten zijn, dan is het de hoogste tijd om de onzin uit je marketingstrategie te schrappen en je te concentreren op de twee zaken die er echt toe doen: verbinden met je klanten én bijdragen aan de winst van je organisatie,” zegt Mark Geljon. “Pas dan kan je marketing een winstpost worden, in plaats van een kostenpost. In dit boek leggen we je stap voor stap uit hoe je dat voor elkaar krijgt.”

Jeroen Grit en Mark Geljon passen de methodes en de tools die in het boek genoemd worden dagelijks toe in hun werk bij GriDD, waar ze praktische en innovatieve concepten bedenken voor effectieve informatie. Kijk voor meer informatie op www.cutthebullshitmarketing.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht