Baanbrekend promotie onderzoek “Anticipating Criminal Behaviour”

Amsterdam, 9 september 2014Op 10 september a.s. zal Peter de Kock aan de Universiteit van Tilburg zijn wetenschappelijk proefschrift “Anticipating Criminal Behaviour. Using the narrative in crime-related data” verdedigen. Het proefschrift beschrijft het ontwerp van een scenariomodel waarmee opsporingsinstanties, op basis van crimineel gedrag uit het verleden, adequaat kunnen anticiperen op crimineel gedrag in de toekomst. De promotieplechtigheid zal plaatsvinden in het auditorium van gebouw Cobbenhagen van de Tilburg University.

Het werk van Peter de Kock combineert inzichten uit de wereld van films en documentaires met die van criminaliteits- en terrorismebestrijding. Zijn werk maakt het mogelijk om criminele of terroristische gebeurtenissen, te combineren met gebeurtenissen uit werken van fictie zoals films of boeken en deze gedetailleerd vast te leggen in een computermodel. De gecombineerde data kan daarna met behulp van zogenaamde Big Data analysetechnieken hergebruikt en gedeeld worden. De heer De Kock maakte voor een deel van de experimenten gebruik van de text-mining producten van ZyLAB.

Voorafgaand aan de openbare verdediging van het proefschrift zal een symposium plaatsvinden waarin Prof. Mr. Ybo Buruma, Dr. Mark Dechesne en Prof. dr. Bob de Graaff korte presentaties zullen geven over de toekomst van criminaliteitsbestrijding in het algemeen en over het voorzien van crimineel gedrag in het bijzonder.

Prof. Dr. H.J. van den Herik en Dr. Pieter Spronck zijn samen met Professor Jan Scholtes (tevens Chief Strategy Officer bij ZyLAB) de promotoren.

Over ZyLAB
ZyLAB is toonaangevend leverancier van modulaire eDiscovery en enterprise information risk management oplossingen. Met de oplossingen van ZyLAB zijn organisaties in staat ongekende hoeveelheden informatie in ieder formaat, op bijna iedere locatie en in meer dan 400 talen, te analyseren, organiseren, delen en beheren. Hierdoor kunnen bedrijven zich effectief verdedigen in geval van een juridisch geschil of eDiscovery, maar ook proactief juridische risico’s minimaliseren, kosten besparen en de business productiviteit aanzienlijk verhogen.

Het eDiscovery Systeem van ZyLAB is direct gelieerd aan het Electronic Discovery Reference Model (EDRM). De producten en diensten van ZyLAB worden op enterprise niveau gebruikt door zowel multinationals, overheidsinstanties, opsporingsdiensten, rechtbanken en advocatenkantoren, als ook ingezet bij specifieke projecten voor juridische diensten, auditing- en accounting leveranciers. De systemen van ZyLAB zijn tevens beschikbaar in een Software-as-a-Services (SaaS) model.

ZyLAB is door Gartner, Inc. in diens ‘Magic Quadrant for eDiscovery Software 2014’ net als in 2013 gepositioneerd als een van de meest “visionaire bedrijven” en heeft in de afgelopen drie decennia vele andere onderscheidingen vanuit de sector ontvangen.

ZyLAB heeft hoofdkantoren in Amsterdam en McLean, Virginia (USA). De lokale markten worden bediend vanuit regionale kantoren in New York, Barcelona, Frankfurt, Londen, Parijs en Singapore. Voor meer informatie over ZyLAB kunt u terecht op www.zylab.nl