Geplaatst door Tender Canvas

Bart Kokke lanceert Tender Canvas: een pitch-winning consultancybureau voor aanbestedingen

Amsterdam, 7 juni – Tender Canvas is een strategisch consultancybureau met een bewezen trackrecord dat aanbestedingen binnen de creatieve en tech industrie begeleidt naar de winst. Met oprichter Bart Kokke heeft Tender Canvas jarenlange expertise in aanbestedingstrajecten, platform communicatie en digitale oplossingen binnen het publieke domein in huis.

Er werd al succesvol samengewerkt met o.a. Every Media, Greenberry, Havas Lemz, Kumpany, N=5, TheMerge en We Are Live. In de afgelopen vijf jaar was Bart Kokke betrokken bij meer dan veertig aanbestedingen met een succesratio van >70%. Zoals bij verschillende raamovereenkomsten voor de Rijksoverheid, NPO, politie, NS, KVK en diverse ministeries. Met de lancering wil Tender Canvas uitbreiden en zijn diensten en disruptieve tools ook gaan aanbieden aan bedrijven en ondernemers binnen de tech industrie.

Tenders winnen met het Tender Canvas Model©
Volgens Bart Kokke moet je om te winnen tot het uiterste gaan en is een perfecte inschrijving cruciaal: “We werken volgens een zelf ontwikkeld Tender Canvas Model© dat vanuit 15 pijlers de beste pitchstrategie formuleert. Binnen het model spiegelen we de inschrijving (narrative) aan de opdracht (briefing) via een systematische aanpak (manage). Vanuit de verhalende visie en de blik op een breder maatschappelijk belang komt het onderscheidend vermogen, ook bij meer technische aanbestedingen, sterker naar voren. Dit zorgt voor matchmaking in het proces en de output waarmee de winkans aanzienlijk wordt verhoogd.”

Monique Bergers van N=5: “In de samenwerking met Bart heeft N=5 meerdere tenders gewonnen en werken we nu voor een aantal mooie klanten binnen de publieke sector. De toegevoegde waarde van Bart ligt in zijn scherpte op de inhoud en het Tender Canvas Model zorgt voor structuur en houvast in het hele pitchproces.”

De pitch-winning visie van Tender Canvas
Via het beproefde Tender Canvas Model© navigeert Bart bedrijven niet alleen moeiteloos door het complexe proces van aanbesteden, maar begeleidt hij vooral strategisch inhoudelijk de tender. Hij leidt en motiveert pitchteams totdat de inschrijving voldoet aan alle eisen. Tender Canvas doorziet de vraag achter de vraag en voegt kennis van de zeitgeist en politiek-bestuurlijke sensitiviteit toe aan de inschrijving. Hiermee worden de belangen van maatschappelijke organisaties, haar stakeholders en beleidsdoelen zorgvuldig meegenomen bij het indienen van de tender.

Tender Canvas als matchmaker
Tender Canvas filtert dagelijks tenders voor toonaangevende bedrijven die impact willen maken en matcht deze waardevolle kansen met proposities die goed passen bij de opdrachtgever. Vanuit deze aanpak en begeleiding van Tender Canvas wordt zo gezorgd voor de beste match tussen de publieke sector en de creatieve en tech industrie voor de hoogst mogelijke maatschappelijke impact.

———

Voor meer informatie:
Mail naar: info@tendercanvas.com
Bart Kokke: +31 6 24 24 64 00

Over Bart Kokke
Bart Kokke is 20 jaar actief als communicatieprofessional, tenderexpert en oprichter van Tender Canvas. Vanuit zijn allround strategische achtergrond bij (digitale) bureaus, ervaring in het publieke domein en ondernemende geest werkt hij als matchmaker tussen de publieke sector en de creatieve industrie. Bart combineert zijn creatieve kracht en commerciële drive om aanbestedingen te winnen met zijn diepgaande betrokkenheid bij sociale thema’s.