Industry Wire

Geplaatst door De Wolven

Beatrijs Jansen (29) en Jitske van der Goot (34) versterken team pr- en communicatiebureau De Wolven

Amsterdam, 10 oktober 2024 – Het team van PR- en communicatiebureau De Wolven is twee nieuwe adviseurs rijker: Beatrijs Jansen en Jitske van der Goot. Beatrijs heeft haar strepen verdiend bij onder andere Museumnacht Amsterdam en Theaterfestival de Parade en heeft een groot hart voor sociale gelijkheid en cultuur. Jitske activeerde als idealistische doener bij De Gezonde Stad inwoners om de handen uit de mouwen te steken voor een groen en duurzaam Amsterdam. De twee communicatieadviseurs zijn met hun verschillende achtergrond een waardevolle aanvulling op het team.

Beatrijs: Stem geven aan het onderbelichte
De geboren Haagse voltooide een bachelor Geschiedenis en een master Comparative Cultural Analysis aan de Universiteit van Amsterdam. Tijdens deze studies onderzocht zij de onderbelichte verhalen van marginale groepen binnen de (cultuur)geschiedenis. Onderbelichte verhalen vertellen is een belangrijke drijfveer geworden in haar werk. Zo verlaagde ze tijdens haar tijd bij Museumnacht Amsterdam de drempel tot het museum voor een jongere doelgroep, voor het Cobra Museum zette ze een grootschalige campagne op voor de bijzondere tentoonstelling over feministisch kunstenaar avant la lettre Frida Kahlo en voor filmplatform Cinetree organiseerde ze een filmfestival over de klimaatcrisis in samenwerking met HIVOS. Haar ervaring met maatschappelijke thema’s als sociale gelijkheid, duurzaamheid, kunst en cultuur neemt ze mee naar het PR-bureau. Net als haar scherpe pen en tong en maatschappelijk kritische blik.

Beatrijs: “Met PR kunnen onderbelichte verhalen in de schijnwerpers worden gezet. Het is een belangrijke tool om geluid te geven aan verhalen die verteld moeten worden. Kunst en cultuur zijn een boeiende vorm om je uit te spreken voor thema’s als de klimaatcrisis; gendergelijkheid en institutioneel racisme. Het is waardevol om deze onderwerpen voor klanten via de media onder de aandacht te brengen.’’

Beatrijs werkt voor verschillende klanten van de Wolven, zoals De Woonbond, Regieorgaan SIA, Stichting Spot the Dot, Nineties, De Maaltuin, Rotterdam School of Management en Actiz.

Jitske: Creativiteit voor positieve verandering

Na een studie Franse literatuur en een kort uitstapje naar het onderwijs, ontdekte Jitske het communicatievak. Met inmiddels ruim 10 jaar ervaring is Jitske altijd te porren voor het omzetten van complexe materie in creatieve campagnes en scherpe persberichten. Jitske combineert in haar werk graag haar liefde voor taal met haar maatschappelijke betrokkenheid en oog voor de (stads)natuur. Afgelopen jaren heeft zij zich ingezet voor een groener en duurzamer Amsterdam bij o.a. De Gezonde Stad, via campagnes en projecten als Bomen voor Amsterdam, Van Amsterdamse Bodem, of Afval naar Oogst.

Jitske zet haar ervaring graag in voor organisaties met een maatschappelijke of duurzame missie: “Ik ben me bewust van de enorme uitdagingen op het gebied van voedsel, natuur en klimaat. Juist daarom vind ik het zo interessant om te werken voor De Wolven, met een klantenbestand vol maatschappelijke en duurzame koplopers. Ik hoop via creatieve campagnes en rake insteken zoveel mogelijk mensen mee te krijgen voor positieve verandering.”

Jitske werkt voor verschillende klanten van De Wolven, zoals Buro Hebe, Regieorgaan SIA, Interface en Superunie.

Over De Wolven

De Wolven is hét pr- en communicatiebureau in Amsterdam dat raakt met verhalen die positief bijdragen. Wij zorgen dat jouw publiek in beweging komt en je boodschap echt impact maakt. Samen met jou ontwikkelen we slimme strategieën, concepten en campagnes waarbij het resultaat voorop staat. Rake verhalen dus, voor mensen, organisaties en merken. En het liefst ook voor de wereld. Elke stap vooruit, groot of klein, verdient het om bij stil te staan. Klanten zijn onder andere: Bol.com, Patagonia, Mood Media, Cobra Museum en Kvik. Meer informatie: www.dewolven.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht