Industry Wire

Geplaatst door Storyblok

Bedrijven bieden nog weinig omnichannel content ervaringen

Storyblok, het headless CMS dat ontwikkelaars en marketeers in staat stelt om krachtige content ervaringen te leveren op elk digitaal platform, lanceert ‘The State of Content Management 2022 rapport’. Dit rapport analyseert enquêteresultaten van professionals uit verschillende industrieën in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Zweden over hoe zij content beheren in hun organisaties.

Ondanks beweringen dat veel bedrijven streven naar meer geavanceerde omnichannel content-ervaringen, blijkt uit het rapport dat bedrijven nog steeds een voorzichtige aanpak hanteren en het meestal bij websites en mobiele apps houden. Op de vraag welke platforms en kanalen zij bedienen met hun CMS, antwoordde 7% spraakgestuurde luidsprekers, 7% AR/VR en slechts 4% smartwatches.

Hoewel de belangstelling toeneemt, blijkt ook de toekomstverwachting laag. Op de vraag welke platformen en kanalen zij in de toekomst willen bedienen met hun CMS, zei 10% spraakgestuurde luidsprekers, 7% AR/VR, en 5% smartwatches.

“Deze gegevens bewijzen dat de adoptie van nieuwere contentplatforms door bedrijven nog een lange weg te gaan heeft, maar we bevinden ons nog in de begindagen van geavanceerde digitale transformatieprojecten”, zegt Dominik Angerer, medeoprichter en CEO van Storyblok. “Zodra meer bedrijven begrijpen hoe een headless CMS het mogelijk maakt om met één content hub eenvoudig overal content te publiceren, zal de groei van omnichannel content ervaringen in een veel hoger tempo versnellen.”

Enkele andere bevindingen uit het rapport zijn de volgende:
• 48% gebruikt 2 tot 3 CMS’en in hun organisatie
• 47% zegt dat 2 tot 3 verschillende teams het CMS in hun organisatie gebruiken
• 35% gebruikt een headless CMS
• 83% van de bedrijven heeft verbeteringen gezien in ROI, budget en prestaties sinds de overstap naar een headless CMS

Download het State of Content Management 2022 rapport om alle resultaten te bekijken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht