Geplaatst door F5

Bedrijven van de toekomst vertrouwen op multi-cloud

In een wereld die steeds verder geautomatiseerd raakt, moeten organisaties leren hoe ze cloud-strategieën ontwikkelen, beveiliging een vast onderdeel maken van applicatie-ontwikkeling en nieuwe ontwikkelingen omarmen om met de tijd mee te gaan. Dit blijkt uit internationaal onderzoek naar de toekomst van cloud-technologie. Uit de gesprekken met verschillende experts hiervoor kwam naar voren dat over vijf jaar een multi-cloud IT-architectuur dé plek voor innovatie is, waarbij organisaties nieuwe services kunnen aanbieden en geavanceerde technologie verder kunnen ontwikkelen.

Het onderzoek dat in opdracht door F5 is uitgevoerd door Foresight Factory laat zien hoe de snelheid van digitale transformatie al vele bestaande business-modellen heeft ontwricht. Het toont aan hoe bedrijven gedwongen worden hun bestaande kennis, aanwezige infrastructuur en beheertools te heroverwegen. De experts, afkomstig uit diverse sectoren, stellen dat bedrijven snel strategieën moeten uitstippelen om een multi-cloud infrastructuur te bouwen om snelle, naadloze diensten te leveren. “De komende vijf jaar zullen veel cloud-gebaseerde business-modellen aangepast moeten worden, of zelfs helemaal op hun kop moeten worden gezet op het gebied van strategische procedures, beleid, systemen en tools”, aldus Jack Niesen, Pre-Sales consultant bij F5 Networks. “De stap naar multi-cloud is ook een aardige wake-up call voor de interne IT-afdeling. Wanneer bedrijven een high performance IT-organisatie ontwikkelen, blijkt vaak dat er nog flink wat stappen zijn te zetten. Veel organisaties schieten tekort.”

Groeiende mogelijkheden voor cybercrime

De ‘attack surface’, ofwel de mogelijkheden voor cybercrime in een netwerk, groeit. Dit komt door gateway services, application programming interfaces en IoT-ontwikkelingen. Niesen: “De traditionele beveiliging biedt steeds minder goede bescherming. Daarnaast komt hierbij nog veel handmatig werk kijken en zijn de huidige middelen nog te tijdsintensief. Automatisering en stroomlijning van processen zorgt voor versnelling en een vermindering van menselijke fouten.”

IT-afdelingen bevinden zich in de spagaat om de infrastructuur zo veilig mogelijk te maken maar ook zo schaalbaar mogelijk om snel in te kunnen spelen op veranderende behoeften vanuit het bedrijf of de markt. Niesen: “Multi-cloud kan voor extra uitdagingen zorgen wanneer het niet goed aangepakt wordt vanaf de basis. Er staan echter ook veel security-mogelijkheden tegenover, naast de schaalbaarheid en innovatiekracht. Zeker als bedrijven apps kunnen verschuiven tussen publieke en private clouds zijn ze dynamischer en kunnen ze applicatie-services implementeren die juist een betere bescherming tegen cybercrime bieden.”

——

Over F5

F5 (NASDAQ: FFIV) maakt apps sneller, slimmer en veiliger voor bedrijven, service providers en overheden wereldwijd. F5 levert cloud en security oplossingen om bedrijven in staat te stellen een applicatie-infrastructuur te kiezen zonder in te leveren op snelheid en beheer. Meer informatie op F5.com over F5, partners en technologieën.

F5, F5 Labs, Advanced Web Application Firewall, Advanced WAF, WAF Express, Silverline, DDoS Hybrid Defender, BIG-IP and Advanced Firewall Manager are trademarks or service marks of F5 Networks, Inc., in the U.S. and other countries. All other product and company names herein may be trademarks of their respective owners.

This press release may contain forward looking statements relating to future events or future financial performance that involve risks and uncertainties. Such statements can be identified by terminology such as “may,” “will,” “should,” “expects,” “plans,” “anticipates,” “believes,” “estimates,” “predicts,” “potential,” or “continue,” or the negative of such terms or comparable terms. These statements are only predictions and actual results could differ materially from those anticipated in these statements based upon a number of factors including those identified in the company’s filings with the SEC.