Industry Wire

Geplaatst door Share the Vibe

Beeldmakers Eindhoven ‘Share the vibe’

Groots denken, experimenteren en onconventioneel handelen zijn kenmerkend voor Eindhoven. Die typisch Eindhovense vibe maakt de stad zichtbaar via de nieuwe videocampagne Share the Vibe. Daarbij is de energie van de stad gevisualiseerd in de drie ‘vibes’ van het merk Eindhoven. Uitgangspunt bij Share the Vibe is co-creatie, want Eindhoven is van het samen doen. Daarom zijn high end beeldmakers uit de stad uitgenodigd om hun eigen gevoel en betrokkenheid bij Eindhoven te delen met de wereld. Denk daarbij aan makers als Bart Hess, Niels Hoebers, Raw Color, Mike Roelofs en anderen. De eerste video’s vind je op eindhoven.video. Verspreid over 2016 volgen er nog meer. Voel jij de Eindhoven energie ook? Deel dan mee via #Sharethevibe.

Wereldniveau
De betrokken beeldmakers zijn niet zomaar Eindhovenaren. Het zijn onconventionele spelers met een naam op wereldniveau. Zo maakte Bart Hess ooit een slijmpak voor Lady Gaga, creëerde Niels Hoebers werk voor onder andere Li Edelkoort en DJ duo Showtek en werkte Raw Color in opdracht van Ontour en AOO. Maar Eindhoven is niet van de hiërarchie. De stad is juist van het collectief, van het delen en verrijken. Daarom dragen de diverse beeldmakers bij aan het merk van hun stad. Dat doen ze geheel op eigen wijze. De enige sturing die ze ontvangen, is het begin- en eindshot. Alles ertussenin is volledig vrij voor eigen interpretatie, waardoor compleet verschillende variaties op het merk Eindhoven ontstaan.

Share the Vibe
Het merk Eindhoven is een dynamisch merk dat toebehoort aan de gemeente, maar ook aan de stad. De ‘vibes’ uit het beeldmerk zijn vrij voor iedere Eindhovenaar om zijn of haar eigen energie in te stoppen. Energie komt in de stad op veel plekken vrij. Bijvoorbeeld in de spanning tussen technologie en design. Tussen denken en doen. Tussen verbeelden en maken. Tussen de stad en de wereld. Iedereen die de energie voelt, wordt door de stad uitgenodigd om mee te delen via #Sharethevibe.

Deze campagne is ontwikkeld door The Virtual Design Agency (VDA), met als art director Remco van de Craats van Edhv, in opdracht van Eindhoven365 en gemeente Eindhoven.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht