Geplaatst door Sinamics

Begeleid veiligheidsafnameprotocol voor Sinamics-frequentieregelaars vereenvoudigt de machinevalidatie

Den Haag, 19 februari 2020 – Met de inbedrijfstellingssoftware Sinamics Startdrive Advanced ondersteunt Siemens machinebouwers bij de validatie van veiligheidsfuncties voor Sinamics-frequentieregelaars met een begeleide afnametest. Met Sinamics Startdrive Advanced biedt Siemens een tool voor de integratie van aandrijftechnische componenten in het engineering framework TIA Portal. De ge﮴egreerde begeleide afname voor veiligheidsfuncties is beschikbaar voor frequentieregelaars van de Sinamics G- en S-serie en voldoet aan EN ISO 13849-2 en IEC 62061.

Het veiligheidsafnameprotocol is uiterst gebruiksvriendelijk. Een wizard leidt de gebruiker stap voor stap door het afnameprotocol en controleert of de veiligheidsfuncties correct zijn geparametreerd en correct worden uitgevoerd in de betreffende applicatie. Ten behoeve van de documentatie wordt vervolgens automatisch een afnamerapport gemaakt dat voldoet aan de normen. Zo vereenvoudigt Siemens het machinebouwers om de wettelijk vereiste validatie van veiligheidsfuncties uit te voeren.

Met Sinamics Startdrive Advanced ondersteunt Siemens machinebouwers
bij de validatie van de veiligheidsfuncties voor Sinamics-
frequentieregelaars met een begeleide afnametest.