Industry Wire

Geplaatst door Prappers

Bekende merken kiezen Prappers als agency voor app marketing

Joey Scheufler en Niels Koekkoek zijn pas een paar maanden bezig met hun app marketing bureau Prappers en weten nu al grote merken aan zich te binden. Onder andere Aegon, Prénatal en de Lil’Kleine Emoji App maken gebruik van de expertise van Prappers, maar ook start-ups zoals Het Laatste Tafeltje en GroupClip groeien dankzij de gouden formule van Joey en Niels.

Door zich puur te focussen op de marketing van apps kan het Amsterdamse bureau een unieke combinatie van services inzetten waardoor een app meer (organische) downloads krijgt, en vooral ook meer kwalitatieve gebruikers aantrekt. Met app store optimalisatie zorgen ze ervoor dat een app beter te vinden is in de Google Play store en de Apple App store. Prappers maakt hiervoor gebruik van externe tools en een eigen ontwikkeld algoritme. Daarnaast zorgt het bureau met app lead generation ervoor dat er nieuwe converterende klanten bij komen. Tot slot genereert Prappers niet-organische downloads via hun eigen netwerk, waarbij de retentiewaarde een belangrijke graadmeter is.

Joey vertelt: “Bedrijven laten vaak voor veel geld een app ontwikkelen, zetten hem live in de stores en proberen met een standaard campagne via televisie, Google en Facebook een app succesvol te maken. Onze ervaring is dat dit een dure en ineffectieve methode is, die vaak niet het gewenste resultaat oplevert. Wij helpen bedrijven de juiste keuzes te maken met betrekking tot het aantrekken van nieuwe gebruikers voor hun app. Vervolgens voeren we dit ook voor ze uit. Uiteraard doen we alles perfomance based en wordt de strategie bepaald door de KPI’s van het bedrijf.”

Ervaring
Prappers is als bedrijf jong, de oprichters zijn wel zeer ervaren in de mobiele en digitale wereld. Joey (1978) is sinds 2004 de bedenker van honderden mobiele creatieve concepten. Hij werkte in opdracht van grote internationale merken zoals Zalando, Warner Music en EA Games. Als radio DJ bij TROS-Paradise, op Curaçao, begon Joey zijn professionele carrière. Terug in Nederland werd hij creatief verantwoordelijk voor de grootste mobiele direct respons adverteerder van Europa. Door zijn out-of-the-box marketing strategieën zijn miljoenen mobiele content items verkocht. De afgelopen jaren werkte hij als Creative Marketing Director bij het beursgenoteerde Cliq Digital, internationaal marktleider in mobiele sales, payment en marketing.

Niels (1978) heeft meer dan 15 jaar ervaring in het managen van complexe projecten en digital change management. Na zijn opleiding aan de Nyenrode Business Universiteit (MSc, General Management / Economics) begeleidde hij digitale transities voor zowel startups als corporates. Alles wat Niels doet is 100% data gedreven. Hij analyseert en is oplossingsgericht, door de jaren heen heeft hij dit gedaan voor vele klanten in zeer uiteenlopende branches. Niels heeft o.a. gewerkt voor telecom Start-up Vonos, Cap Gemini, Heijmans, diverse ziekenhuizen en de nieuwe financiële beurs NxChange.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht