Geplaatst door Continews

Belvilla gaat samenwerking aan met Continews voor mediarelaties en creatie free publicity

Hillegom, 18 maart 2021- Belvilla, één van de grootste aanbieders van vakantiehuizen in Europa, is een samenwerking aangegaan met de PR-dienst Continews. De samenwerking bestaat uit het onderhouden van mediarelaties en het proactief creëren van free publicity.

Het aanbod van Belvilla, sinds 2019 onderdeel van OYO Vacation Homes, bestaat uit ruim 40.000 vakantiehuizen in 20 Europese landen. Hanita van der Meer, Director PR and Communication, is blij met deze stap. “Jaarlijks boeken honderdduizenden mensen hun vakantiehuisjes bij ons. Daarmee beschikken wij over veel nieuwswaardige informatie, die relevant kan zijn voor media. In 2020 werden we in de media vooral neergezet als een staycation, een verblijf in eigen land. Maar met een aanbod in 20 Europese landen zijn we veel meer dan dat. We hopen daarom ook onze bekendheid te vergroten bij vakantiegangers die juist op vakantie willen naar het buitenland. We zien dat vakantie in een vakantiehuis het afgelopen jaar enorm aan populariteit heeft gewonnen en dat mensen deze vorm van vakantie sterk zijn gaan waarderen. Wij denken dat deze vorm van vakantie alleen maar populairder zal worden. De pragmatische manier van werken van Continews, waaronder haar abonnementsstructuren, spreekt ons erg aan. Daarnaast staan zij in de markt bekend als een proactieve partij en zo zien wij het graag. Onze verwachtingen zijn zoals altijd hoog.”

Buitenlandse vakanties
Casper van Diemen, eigenaar van Continews, is verheugd met deze samenwerking. “In 2020 was er in de media vooral aandacht voor binnenlandse vakanties, wat volstrekt logisch is gezien de situatie rondom het coronavirus. Maar met betere tijden in het vooruitzicht is het slechts een kwestie van tijd voordat buitenlandse vakanties weer de overhand nemen. Voor ons is het daarom een zeer mooie uitdaging om Belvilla ook neer te zetten als optie voor de buitenlandse vakantieganger.”

In 2020 verbleven 2,8 miljoen gasten uit heel Europa in één van de vakantiehuizen van Belvilla. Het hoofdkantoor van het van oorsprong Nederlandse bedrijf is momenteel gevestigd in het Zwitserse Zürich.