Industry Wire

Geplaatst door Platform Innovatie Marketing

De beste marketingliteratuur van 2023– nominaties Marketing Literatuur Prijs

De 8 titels die kans maken op de Marketing Literatuur Prijs van 2023
De MLP 2023-nominaties omvatten een scala aan innovatieve onderwerpen en benaderingen binnen de marketingwereld. Elk boek biedt unieke inzichten en perspectieven die de lat voor marketingliteratuur verhogen.

Hier zijn de genomineerden voor de Marketing Literatuur Prijs 2023:
1. Charida Dorder – “AI in Marketing”
2. Hanneke Vogels – “Salestech”
3. Roel Stavorinus – “Strategisch Brand Design”
4. Jean-Pierre Thomassen – “Handboek strategische B2B-marketing”
5. Wim Vermeulen – “Speak up now!”
6. Steven Van Belleghem – “De Ruwe Diamant”
7. Rudy Moenaert & Henry Robben – “The Customer Leader”
8. Frederieke Niehoff & Aleksandra Pilniak – “Why your customer experience program will fail”

Jubileum op 28 november 2023 gaat verder dan een uitreiking
Op 28 november 2023 viert de MLP haar 20-jarig bestaan met een buitengewoon event. Dit jaar overstijgt PIM de grenzen van een reguliere prijsuitreiking en biedt bezoekers de kans om enkele van de meest invloedrijke marketingexperts van het afgelopen jaar te ontmoeten. Bovendien zullen alle genomineerden het podium betreden om exclusieve inzichten te delen. Aanwezigen krijgen de gelegenheid om in break-out sessies te discussiëren over actuele vraagstukken in de marketingwereld.
De middag/avond belooft een schat aan nieuwe inzichten, waardevolle contacten en de mogelijkheid om het succes van de marketingindustrie te vieren. Het is een gelegenheid die je simpelweg niet wilt missen. Voor meer informatie over het evenement en hoe je tickets kunt bemachtigen om dit unieke samenkomen bij te wonen, kun je terecht op de website van PIM.

Jury 2023: van oud-winnaars tot hoogleraren
De jury van 2023 wordt gevormd door een twaalftal marketingfanaten. Bestaande uit o.a. oud-winnaars, auteurs, marketingspecialisten, hoogleraren en marketingmedia. Dit is de jury van 2023: Hans Molenaar, Brecht Janssen, Max Kohnstamm, Merel Braakman, Arend-Jan Nijhuis, Roderick Mirande, Matthijs Van den Broek, Frank van Delft, Ruud Frambach, Dorien van der Heijden, Egbert Jan van Bel en Monique Brand Flu.
Volgens jurylid en oud-winnaar Egbert Jan van Bel lopen marketeers in het Nederlandse taalgebied voorop. “De marketingboeken van het afgelopen jaar zijn weer van een hoog niveau. Het is goed om te zien dat waarde creatie veel aandacht krijgt alsook de technologische kant van marketing. Wat kunnen nieuwe technologieën, ook AI, voor de moderne marketeer betekenen? Deze zaken worden uitstekend en praktisch beschreven. De meeste boeken staan bol van de pakkende en leerzame cases. Erg knap dat de auteurs met meestal drukke levens nog de tijd vrijmaken om hun kennis middels boeken te delen.”
Jurylid Monique Brand Flu vult aan: “De acht boeken in de nominatielijst van PIM zijn een must voor marketeers die nu, in deze tijd, impact willen maken. Stuk voor stuk boeken van een uitstekend niveau en de variëteit van de thema’s is geweldig. Klantbeleving, sales, brand design, AI, het komt allemaal aan de orde. Het ene boek is wat theoretischer, het andere is overweldigend enthousiast in de hoeveelheid praktijkvoorbeelden die het presenteert. Mijn ogen zijn over alle regels van elk boek gevlogen en ik heb mij laten meeslepen in alle bijzondere verhalen van de auteurs. Grote bewondering voor de kennis en kunde van elk van hen, maar er kan er straks maar een gaan winnen.”

Club ACE biedt podium voor jubileum
Dit alles zal plaatsvinden in de inspirerende omgeving van de creatieve broedplaats Club ACE in
Amsterdam, venue en hoofdkantoor van bureaugroep ACE.

Rogier IJzermans, CEO van ACE: “Ons vak verandert in rap tempo. Met de kennis van vandaag en de
mindset van morgen brengen we het marketingvak samen verder. Een young & savvy mind is nooit
uitgeleerd en stelt nieuwsgierigheid voorop. Samen pionieren we en leren we van elkaar. Daarom
stellen we Club ACE graag open voor PIM, als een plek waar de creatieve industrie elkaar opzoekt
voor kennisdeling. En als locatie waar verschillende disciplines, culturen en perspectieven
samenkomen.”

Unieke podcasts met auteurs nu te beluisteren op Spotify
PIM en MarketingFacts bundelen de krachten en lanceren een aantal podcast afleveringen rondom het 20-jarig jubileum van de Marketing Literatuur Prijs. Op Spotify zijn er uit naam van MarketingFacts
een drietal podcasts gepubliceerd met genomineerde auteurs Steven Van Belleghem, Hanneke
Vogels en Jean-Pierre Thomassen.

Over Platform Innovatie in Marketing (PIM)
Samen de rol van marketing innoveren voor betekenisvolle impact. De missie van Platform Innovatie in Marketing (PIM) is erop gericht dat elke marketeer een impactmaker is en elke organisatie betekenisvol. Als platform op het raakvlak van marketing en innovatie stelt PIM marketeers in staat hun kennis en netwerk te vergroten. PIM organiseert events, publiceert trendrapporten en geeft mensen die het vak verder brengen een podium. Daarnaast reikt het jaarlijks de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ en samen met NIMA en Adformatie de ‘Dutch Marketing Awards’ uit. Lees meer en doe mee: www.pimonline.nl.
Over ACE (locatie Club ACE)
ACE is een modern netwerk van experts werkzaam op het snijvlak van creativiteit, cultuur en
technologie. ACE werkt voortdurend aan een geïntegreerd aanbod voor merken, om aansluiting te
houden met de hedendaagse cultuur en voorop te lopen in de snel veranderende wereld. Het
netwerk is werkzaam in Club ACE. Merken als ABN Amro, Unilever, Porsche, Samsung en Young Capital behoren tot het portfolio.
Meer informatie: www.thisisace.nl

——————————————————————————-
Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Voor meer informatie en beeldmateriaal kun je contact opnemen met:
Rowdy van den Nieuwenhuizen, Marketing & Event Manager PIM
rowdy.vandennieuwenhuizen@pimonline.nl
Telefoon en WhatsApp: +31 6 238 90 194

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht