Geplaatst door BlackBerry

Betere beveiliging in apps door samenwerking BlackBerry en Microsoft

Amsterdam, 20 maart 2018 – BlackBerry Limited en Microsoft Corp. kondigen een nieuwe samenwerking aan. Doel van deze samenwerking, is het bieden van een oplossing waarin BlackBerry’s expertise in mobiliteit en beveiliging is geïntegreerd in Microsofts geavanceerde cloud- en productiviteitsproducten.

De bedrijven hebben samengewerkt aan een unieke oplossing: BlackBerry Enterprise BRIDGE. Deze technologie biedt klanten van beide bedrijven – ’s werelds grootste banken, zorgverleners, advocatenkantoren en overheden – een volledig veilige manier om gebruik te maken van Microsofts mobiele apps via BlackBerry Dynamics (het app-platform van BlackBerry).

Door de apps van Microsoft beschikbaar te stellen via BlackBerry Dynamics, kunnen zakelijke gebruikers eenvoudig Microsoft Office 365-bestanden, zoals Excel, PowerPoint en Word op ieder iOS- of Android toestel openen, bewerken en opslaan. Dit geeft gebruikers de mogelijkheid altijd en overal op een veilige en prettige manier te werken. Tegelijkertijd betekent dit dat IT-afdelingen met het bestaande budget betere beveiliging kunnen bieden. Bedrijfsbestanden zijn namelijk volgens de hoogste beveiligingsnormen beveiligd en privacy is hiermee gewaarborgd conform regelgevingen.

“BlackBerry is altijd marktleider geweest met het aanbod van nieuwe en innovatieve manieren om bedrijfsgegevens op mobiele apparatuur te beschermen”, vertelt Carl Wiese, President of Global Sales bij BlackBerry. “We zagen dat er een behoefte was bij onze gezamenlijke klanten naar een volledig veilige oplossing om Office 365 apps te gebruiken. BlackBerry Enterprise BRIDGE voorziet in deze behoefte en is een geweldig voorbeeld van hoe BlackBerry en Microsoft werknemers veilig kunnen toestaan productief te blijven in een wereld waarin alles met elkaar is verbonden.”

“In een tijd waarin digitale technologie snelle transformatie op gang brengt, zijn klanten op zoek naar een betrouwbare partner”, zegt Judson Althoff, Executive Vice President of Worldwide Commercial Business bij Microsoft. “Onze klanten kiezen Microsoft 365 voor productiviteits- en samenwerkingstools die constante innovatie bieden en dat op een veilige manier. Samen met BlackBerry brengen we dit naar een hoger niveau en bieden we organisaties een nieuwe standaard voor veilige productiviteit.”

“Samen met een aantal van onze collega’s in de financiële dienstverleningssector zien we dit soort strategische samenwerkingen als de sleutel voor het verbeteren en op de markt brengen van nieuwe producten”, aldus George Sherman, Managing Director, CIO Global Technology Infrastructure bij de Amerikaanse bank JPMorgan Chase. “Deze samenwerking draagt bij aan een naadloze mobiele ervaring voor eindgebruikers, wat bij JPMorgan Chase een topprioriteit is.”

Verder maken BlackBerry en Microsoft bekend dat het BlackBerry Secure Platform voor het verbinden van mensen, processen, apparaten en systemen is geïntegreerd met het Microsoft Azure Cloud Platform. Zo zijn BlackBerry UEM Cloud, BlackBerry Workspaces, BlackBerry Dynamics en BlackBerry AtHoc nu ook beschikbaar op Azure.

Ga voor meer informatie naar BlackBerry.com.

Over BlackBerry
BlackBerry is leverancier van software en services die gericht zijn op het beveiligen en beheren van IoT-endpoints. Het bedrijf doet dit met BlackBerry Secure, een end-to-end Enterprise of Things-platform, dat bestaat uit BlackBerry’s enterprise communicatie- en samenwerkingssoftware en gecertificeerde beveiligingsoplossingen.

BlackBerry is gevestigd in Waterloo, Ontario en opgericht in 1984 en is actief in Noord-Amerika, Europa, Azië, Australië, het Midden-Oosten, Latijns-Amerika en Afrika. BlackBerry is genoteerd aan de aandelenbeurs in Toronto en New York, beide met de symbolen ‘BB”. Bezoek de website voor meer informatie: www.BlackBerry.com en volg het bedrijf op LinkedIn, Twitter en Facebook.

Over Microsoft
Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) is het toonaangevende platform en productiviteitsbedrijf voor de mobile-first en cloud-first wereld. Microsofts missie is om elke persoon en elke organisatie op de planeet in staat te stellen om meer te bereiken.

BlackBerry en gerelateerde handelsmerken, namen en logo’s zijn het eigendom van BlackBerry Limited en zijn geregistreerd en/of gebruikt in de VS en landen over de hele wereld. Alle andere merken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars. BlackBerry is niet verantwoordelijk voor producten of diensten van derden.