Industry Wire

Geplaatst door TomTom

Bijna de helft van de Nederlandse bedrijven is langzaam bij het toepassen van nieuwe technologieën

Amsterdam, 19 september 2017 – Bijna de helft van de ondervraagde senior managers binnen Nederlandse bedrijven (44%) geeft toe langzaam te zijn met het toepassen van nieuwe technologieën. Dat blijkt uit een recent onderzoek1 van TomTom Telematics.

Dit resultaat wordt verder benadrukt door het feit dat een kwart (26%) van de Nederlandse bedrijven nog steeds papier gebruikt om bedrijfsgevoelige informatie op te slaan. Nog eens een kwart (28%) doet dat met behulp van spreadsheets.

“Succesvolle bedrijven zijn vaak in staat nieuwe, slimme technologieën snel toe te passen en daarmee positieve impact realiseren”, zegt René de Jong, Sales Director Benelux bij TomTom Telematics. “De ontwikkeling van digitale strategieën en de integratie van deze technologieën in de kernactiviteiten van bedrijven, kunnen de sleutel zijn tot versnelling en vereenvoudiging van bedrijfsprocessen. Wat vervolgens weer bijdraagt aan de verbetering van operationele efficiëntie, productiviteit en duurzame groei.“

Het onderzoek onder 400 senior managers toont daarentegen aan dat zo’n driekwart (74%) het belangrijk vindt dat hun bedrijf de nieuwste technologie gebruikt.

Voor 29 procent van de ondervraagden zijn de kosten de belangrijkste barrière bij de adoptie van nieuwe technologieën. Bovendien geeft 16,5 procent van de senior managers aan dat ze te maken kregen met weerstand van hun medewerkers. Ook de inspanningen bij de integratie met bestaande systemen (15%) wordt als reden genoemd.

“Organisaties moeten proberen om niet alleen naar de kortetermijnbarrières te kijken, maar vooral naar de langetermijnvoordelen. Investeren in effectieve en toegepaste technologieën kan verrassend snel en significant rendement opleveren”, aldus de Jong. “Zo zien we bijvoorbeeld dat klanten die slimme en betrouwbare telematicasystemen hebben toegepast, hier elke dag van kunnen profiteren en vaak al snel de gehele investering hebben terugverdiend.”

-EINDE-

1 Het onderzoek is uitgevoerd onder senior managers van 400 Nederlandse bedrijven met 5 of meer werknemers.
Voor de volledige onderzoeksresultaten kunt u mailen naar tomtomtelematics@yellow-communications.com

Over TomTom Telematics
TomTom Telematics is een bedrijfsonderdeel van TomTom dat zich toelegt op fleet management, voertuigtelematica en connected car-diensten. WEBFLEET is een SaaS-oplossing (Software-as-a-Service) die door kleine en grote ondernemingen wordt gebruikt om voertuigprestaties te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de algehele efficiëntie van het wagenpark te verhogen. Daarnaast verleent TomTom Telematics diensten aan de verzekerings-, verhuur- en leasebranches, auto-importeurs en bedrijven die zich zowel op zakelijke gebruikers als op consumenten richten.

Met meer dan 763.000 abonnementen over de hele wereld is TomTom Telematics een van de marktleiders op het gebied van telematica-oplossingen. Het bedrijf bedient bestuurders in meer dan 60 landen met het sterkste lokale ondersteuningsnetwerk en het grootste aanbod sectorspecifieke applicaties en integraties van derden. Elke dag profiteren meer dan 48.000 klanten van de hoge normen voor betrouwbaarheid, integriteit en de beschikbaarheid van onze dienst met ISO/IEC 27001:2013-certificering, re-audited in november 2016.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht