BIM Media biedt op Cobouw.nl individueel relevante marketingboodschappen aan

BIM Media, uitgever van multimediale titels als Cobouw, Vastgoedmarkt, de Architect en AutomatiseringGids, stemt met online engagement software BlueConic marketingboodschappen voortaan af op de persoonlijke voorkeuren van bezoekers. Het tonen van individueel relevante boodschappen verhoogt niet alleen de conversie, maar levert ook waardevollere leads op.
BIM Media zet GX Software’s BlueConic in om meer rendement uit marketingboodschappen te halen. Doordat deze boodschappen nu worden gepersonaliseerd, sluiten ze beter aan op specifieke interesses van bezoekers. Dat verhoogt de conversie. Ook leveren de op maat gemaakte marketingboodschappen relevantere leads op.
Individuele klantprofielen
BIM Media kan bezoekers op www.cobouw.nl gepersonaliseerde marketingboodschappen aanbieden doordat BlueConic het online gedrag van bezoekers bijhoudt in individuele klantprofielen. Vanaf de eerste klik komt men heel veel te weten over een bezoeker: de onderwerpen waarin hij is geïnteresseerd, de online kanalen die hij gebruikt, de aankopen die hij doet, enzovoort. Deze unieke klantprofielen stellen BIM Media in staat om zowel bekende als anonieme bezoekers relevante marketingboodschappen aan te bieden.
Toekomstplannen
In 2014 wil BIM Media BlueConic ook in gaan zetten om content af te stemmen op individuele voorkeuren van bezoekers. Dat zou betekenen dat informatie voor prospects bijvoorbeeld alleen nog maar aan hen wordt getoond, zodat bestaande klanten daar niet meer mee worden belast. Dit zal zowel de klanttevredenheid als het aantal terugkerende bezoekers verhogen.
Marlies Smeenk, Manager Marketing, Events & Klantenservice: ‘Progressive profiling via BlueConic is een must voor marketeers. Vroeger vertaalden we de problemen en uitdagingen van de klant door in een campagne van meerdere weken of soms zelfs maanden. Nu testen we op dagelijkse basis onze uitingen, waardoor we direct kunnen sturen om hogere conversies te behalen.’
Over BIM Media
BIM Media maakt multimediale uitgaven voor specifieke sectoren als bouw, ICT en onderwijs. Het bedrijf helpt onder andere de merken Cobouw, Vastgoedmarkt, de Architect, AutomatiseringGids en Academic Service via magazines, websites, portals, online data- en kennisproducten, apps en sociale media in hun werkproces. BIM Media is in 2013 ontstaan uit een afsplitsing van Sdu Uitgevers.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.