Geplaatst door Infor

Birst bestempeld als ‘leader’ in Forrester Wave-rapport over enterprise BI-platformen

Barneveld, 15 september 2017 — Birst, een Infor-bedrijf en leider in Cloud Business Intelligence (BI) en Analytics, is opgenomen als ‘leader’ in het rapport The Forrester Wave: Enterprise BI Platforms With Majority Cloud Deployments, Q3 2017. Forrester beoordeelt hierin alleen leveranciers die meer dan 50 procent van hun omzet uit cloudimplementaties halen. De BI-platformen zijn in drie categorieën geëvalueerd, waaronder ‘huidig aanbod’, ‘strategie’ en ‘marktaanwezigheid’.

Birst ontving de tweede hoogste score in de categorie ‘huidig aanbod’, waarbij zeer gedifferentieerde producteigenschappen worden geëvalueerd. In acht criteria werden de hoogste scores behaald, te weten: architectuur, cloud/hybride architectuur, cross-productintegratie, datacuratie, gebruiksgemak, integratie met andere tools en applicaties en mobiel.

In de categorie ‘strategie’ ontving Birst de hoogst mogelijke scores in de criteria: focus op SaaS/cloud en een van de hoogste scores in de R&D en IP-creatie criteria. In de categorie ‘marktaanwezigheid’ ontving Birst de hoogst mogelijke score in de criteria ‘aanwezigheid in alle wereldwijde regio’s’.

Het volledige Forrester Enterprise Cloud BI Wave-rapport is hier beschikbaar.

“Birst biedt een volledige BI-stack met sterke ondersteuning voor zowel governance als agility. Het is vanuit de basis ontwikkeld als een enterprise BI-platform in de cloud, maar met ondersteuning voor hybride modellen. Met zijn ‘networked BI’-mogelijkheden ondersteunt het gecentraliseerde governance en geeft business units en individuen flexibiliteit”, zo blijkt uit het rapport.

Andere onderscheidende features zijn volgens het rapport: “een uniek datawarehouse-automatiseringsfunctie (waarvoor Birst een technologiepatent ontving) en de mogelijkheid om het te integreren met andere BI-platformen. Verder merkten klanten ook op dat Birst onderscheidend is door zijn de mobiele mogelijkheden met HTML5 en native app delivery, inclusief offline ondersteuning.”

Over de overname van Birst door Infor in de tweede helft van 2017 staat in het rapport: “Infor’s brede sales- en partnernetwerk is een voordeel, evenals de R&D-middelen die de uitvoer van Birst’s roadmap zullen versnellen.”

Brad Peters, Senior Vice President en General Manager van Birst, zegt: “Wij geloven dat deze Forrester Wave de verschuiving van de industrie erkent in de richting van cloud-gebaseerde BI . De bedrijven van vandaag kunnen zich niet langer de lange implementatietijden en dure investeringen veroorloven die traditionele oplossingen vereisen. Bedrijven hebben daarom de voorkeur voor moderne cloud-gebaseerde BI-platformen, zoals Birst, die next-generation mogelijkheden bieden die sneller waarde leveren tegen een lagere cost of ownership.

“Het Networked BI-platform van Birst biedt uitstekende voorbeelden van deze moderne mogelijkheden, zoals onze gepatenteerde Automated Data Refinement (ADR) technologie, Smart Data Preparation en One-Click Smart Visualizations,” aldus Peters. “Toonaangevend bedrijven wereldwijd behalen enorme successen met ons moderne cloud BI-platform dat ze veel waarde oplevert in een korter tijdsbestek en met minder middelen. Wij zijn blij met de erkenning van Forrester op dit gebied. We blijven ons inzetten voor het succes van onze klanten en voor technologische innovatie in de cloud BI-industrie.”

Birst gratis testperiode

Om te ervaren hoe gemakkelijk het is om Birst te gebruiken en te profiteren van een nieuw niveau van inzichten kunnen geïnteresseerden zich aanmelden voor een gratis trial. Gebruikers krijgen hiermee toegang tot data met kant en klare, slimme analytische connectoren en kunnen hiermee onder andere nieuwe inzichten vergaren en hun analyses visualiseren.

Over Birst, een Infor-bedrijf

Birst is een geavanceerd networked business analytics-platform. Organisaties kunnen een nieuw niveau van betrouwbaar inzicht en besluitvorming bereiken door gegevens en mensen via een netwerk van analysediensten met elkaar te verbinden. Voor meer informatie, zie www.birst.com.