Industry Wire

Geplaatst door Touchwonders

Blits – app voor bol.com toont succes couch commerce met infographic

E-commerce vanuit de luie stoel – ‘couch commerce’ – is de toekomst. De iPad – de tablet waarmee de revolutie werd ingeluid – is het perfecte apparaat om deze e-commerce revolutie te ontketenen. Eindelijk kunnen gebruikers ontspannen vanaf de bank, online winkelen met een beleving die daarbij past.

Deze infographic (http://blits.touchwonders.com/infographic) toont het succes en potentie van apps en couch commerce. Gebruikers en cijfers zijn erg positief, 11% van Blits gebruikers bestelt namelijk één of meerdere keren bij Blits, waarvan meer dan 3% binnen een uur nadat ze de app voor het eerst openen.

Blits draait inmiddels iets meer dan een half jaar. De app is bijna 25.000 keer gedownload en levert een goede omzet. De conversie van sessies naar aankoop is meer dan 2,7% en we zien dat cijfer nog steeds stijgen. Zondag en maandag zijn de populairste dagen waarop om te winkelen, waarbij men dat vooral doet tussen 20:00 en 24:00 uur.

Toch is dit nog maar het begin van de e-commerce revolutie. Bij bol.com shopt nu al 15% van het publiek via tablets (en vooralsnog is dat vooral iPad). Dat aantal stijgt steeds sneller. Wehkamp verwacht eind dit jaar al 30% via tablets te verkopen, het jaar daarop 50% en uiteraard stopt het daar niet. Een toekomst waarin 80% van het e-commerce-verkeer via tablets of smartphones verloopt is niet ver meer weg.

De cijfers laten zien tablet gebruikers de specifieke tablet gebruikerservaring die Blits biedt waarderen. Die ervaring is gericht op ontdekken en inspireren. Juist dat past bij typisch tablet gebruik. Ontspannen door het assortiment bladeren: neuzen in de boekhandel, door een bak cd’s kijken bij Plato. Dat is de beleving die Touchwonders met Blits – app voor bol.com naar online shopping wil brengen.

Over Blits – app voor bol.com
Blits – app voor bol.com is deze zomer gelanceerd. De app is een van de eerste Nederlandse ecommerce apps die speciaal is ontwikkeld voor tablets. Blits biedt een gebruikerservaring die past bij de ontspannen houding waarin consumenten tablets gebruiken.

Blits is in de afgelopen zes maanden bijna 25.000 keer gedownload. Toonaangevende iPad site iPadclub noemde Blits “een prachtige iPad-app”.

Klanten zijn ook heel enthousiast over de app blijkt uit de 4,5 sterren beoordeling uit de appstore: “Een geweldig mooie en nuttige app. Zeer innovatief met een moderne look en bovenal, erg gebruikersvriendelijk. Dank je!”

Blits is een onafhankelijke applicatie ontwikkeld door app specialist Touchwonders, met goedkeuring van bol.com. Blits is niet in opdracht van, noch door bol.com ontwikkeld of gepubliceerd.

Blits is exclusief ontworpen voor de Apple iPad en is sinds 7 juni 2012 gratis te downloaden in de App Store. http://bit.ly/BlitsApp

Bron
Blits – app voor bol.com gebruikersstatistieken zijn gemeten met behulp van Flurry Analytics en het bol.com partnerprogramma. Gemeten in de periode 15 juni t/m 15 januari 2013.

* Vergelijkingscijfers voor conversie op iPad en PC zijn gebaseerd op onderzoek van RichRelevance in Q1 2012 onder 4,4 miljard winkel sessies. De groei van tablet gebruikers per leeftijdscategorie is gebaseerd op onderzoek van Monetate.

[einde bericht]

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht