Industry Wire

Geplaatst door BloomReach

BloomReach komt met Privacy-by-Design en GDPR-support voor zijn Digital Experience Management-platform

Naleving van nieuwe EU-regelgeving geeft Chief Information Officers een voorsprong bij hun strategische planning voor 2018

MOUNTAIN VIEW, Calif. — 20 September 2017 — BloomReach, Inc., de aanbieder van gepersonaliseerde digital experiences, heeft de nieuwste versie van zijn web content management-software BloomReach Experience gepresenteerd. De nieuwe release van deze WCM-oplossing, die onlangs door de marktanalisten van Gartner nog als marktleider werd gekwalificeerd, geeft invulling aan de visie van een radicaal open, API-first Digital Experience Platform (DXP) dat content en commerce verenigt. Nieuwe functionaliteiten helpen Chief Information Officers (CIO’s) hun digitale innovatie versnellen, nieuwe doelgroepen aan te boren en met behulp van 1-op-1 gepersonaliseerde customer experiences hun voorsprong ten opzichte van de concurrentie vergroten.

De spil van de productrelease is een nieuw privacy-by-design framework dat kant-en-klare support biedt voor de General Data Protection Regulations (GDPR) die in mei 2018 in kracht treedt en waar alle bedrijven die zaken doen in of met de EU mee te maken krijgen. GDPR-support is dan ook een van de belangrijkste thema’s die CIO’s bij het maken van hun strategische plannen voor 2018 bezighoudt.

“BloomReach Experience biedt nieuwe, native services die organisaties helpen bij het naleven van de regels die ze de door de GDPR opgelegd krijgen”, zegt Kevin Cochrane, Chief Marketing Officer bij BloomReach: “Als onderdeel van een uitgebreid compliance-programma helpt BloomReach Experience organisaties bij het consolideren en centraliseren van verschillende, in silo’s georganiseerde digital experiences binnen één enkel framework voor 1-op-1 klantinteractie. Met de nieuwe, ingebouwde privacy-by-design bieden we bovendien één enkel framework voor privacy van klantgegevens, gegevensbescherming en GDPR-naleving. Met BloomReach Experience heroveren CIO’s de controle over de diverse digital marketingsilo’s en nemen ze een voorsprong voor Mei 2018.”

Het volledige pakket van nieuwe mogelijkheden die de meest recente release van de BloomReach Experience WCM-software biedt, omvat:

– Ondersteuning voor GDPR-compliance: Een set van tools die GDPR-compliance strategieën ondersteunen, inclusief pseudonimisering, toestemmingscookies, het op verzoek tonen van opgeslagen persoonlijke data aan bezoekers en de mogelijkheid om bezoekersdata te vergeten.

– Experience as a Service: On-demand presentatie van content, experiences en digitale campagnes aan iedere bezoeker, op ieder device en via iedere nieuwe of opkomende digitale touchpoint. Headless, head-optional, decoupled of hybride – BloomReach Experience ondersteunt iedere behoefte.

– Vereenvoudigd Channel Management: Gestroomlijnde content-creatie en preview-mogelijkheden door alle kanalen heen maken de content management-ervaring nog gemakkelijker en sneller.

– Projecten & workflow-bundels: Met de nieuwe functie ‘projecten’ introduceert BloomReach multichannel-workflows om samen te werken. Met projecten kun je meerdere campagnes tegelijk managen, waarbij toekomstige veranderingen gescheiden worden van live gebeurtenissen. Zo wordt de go-to-market-tijd gereduceerd terwijl de samenwerking tussen IT en marketing wordt vereenvoudigd.

– Commerce-componenten: Productieklare content & commerce-componenten maken het gemakkelijk om BloomReach Personalisation API’s en machine learning te gebruiken om de personalisatie te verbeteren en gepersonaliseerde product grids, zoekopdrachten en ‘more like this’-features te implementeren. Dit maakt intelligente content-personalisatie door de gehele buyer journey heen mogelijk.

“BloomReach-klanten hebben altijd al voorop gelopen op digitaal gebied en door voortdurend te innoveren zorgen we ervoor dat zij de tools in handen hebben om de concurrentie voor te blijven”, zegt Irina Guseva, Senior Director of Product Marketing voor BloomReach Experience: “De nieuwste release van BloomReach Experience biedt onze klanten het volle profijt van een platform dat radicaal open, extreem flexibel en intrinsiek intelligent is. BloomReach Experience is een uniek product omdat het gebouwd is voor developers met als achterliggende gedachte de marketing-innovatie te versnellen. Het maakt een einde aan barrières voor content-creatie, operationele obstakels en data-bottlenecks, waardoor de time-to-value wordt verkort en zowel IT als marketing voortdurend kunnen innoveren.”

Doordat de concurrentiestrijd tussen bedrijven steeds vaker op het vlak van customer experience wordt gevoerd, wordt de combinatie van content en commerce steeds belangrijker. Om voorop te blijven lopen moeten bedrijven hun klanten voorzien van relevante, informatieve en inspirerende content op het juiste moment en op de juiste plek. Het BloomReach Experience platform stelt gebruikers in staat om precies dat op een schaalbare manier te doen.

Door een kant-en-klaar privacy-by-design framework voor GDPR-support aan te bieden, speelt BloomReach in op een van de belangrijkste thema’s waar bedrijven – zowel in Europa als in de VS – momenteel mee te maken hebben. Onderzoek door analistenbureau Gartner heeft aangetoond dat meer dan 50 procent van de bedrijven die met de GDPR te maken krijgen in mei 2018 nog niet aan de regelgeving zal voldoen, wat kan resulteren in hoge boetes. Zekerstellen dat hun digitale infrastructuur aan de GDPR voldoet is de enige manier voor bedrijven om dit te voorkomen.

Over BloomReach

BloomReach voorziet bedrijven van het eerste open en intelligente Digital Experience Platform (DXP). BloomReach optimaliseert de customer experience om het pad naar conversie te versnellen, de omzet te vergroten en loyale klanten te genereren. In 2016 nam BloomReach het Amsterdamse content management softwarebedrijf Hippo over.

Met applicaties voor content management, site search, page management, SEO en role-based analytics helpt BloomReach alle medewerkers die zich met de customer experience bezighouden op intelligente wijze hun resultaten te verbeteren. De BloomReach Web Relevance Engine (WRE) begrijpt content en gebruikers op basis van algoritmes, waarbij gegevens over vraag en intenties van over het hele web met elkaar gematcht worden. De toonaangevende tools van BloomReach stellen mensen in staat om hun eigen creativiteit te gebruiken bij het schaalbaar verbeteren van omnichannel customer experiences. Zo genereren onze gebruikers en onze intelligente tools samen voor miljoenen dollars aan bewezen incrementele verkoop.

Het portfolio van BloomReach omvat klanten als Randstad, Greetz, FC Bayern München,Staples en Mailchimp. BloomReach werd in 2009 opgericht in Mountain View, Californië, beschikt over kantoren wereldwijd en wordt gesteund door de investeringsmaatschappijen Bain Capital Ventures, Battery Ventures, NEA, Salesforce Ventures en Lightspeed Ventures.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht