Geplaatst door Box

Box introduceert Box Drive, de gemakkelijkste manier om in de cloud te werken

Amsterdam, – 14 juni 2017 – Box, Inc. (NYSE: BOX) kondigt vandaag Box Drive aan, een nieuwe desktop-app die veilig toegang geeft tot alle opgeslagen bestanden in de vertrouwde netwerkomgeving van Box. Gebruikers van Box Drive profiteren van alle geavanceerde mogelijkheden die Box met zich meebrengt – zoals het maken, bewerken, doorzoeken en delen van bestanden – zonder dat zij het gemak van de eigen desktopomgeving hoeven te verlaten. Box Drive is beschikbaar voor Windows, MacOS en Virtual Desktop Infrastructure (VDI) en biedt ondernemingen en teams een eenvoudige manier om direct samen te werken en de productiviteit te verhogen.

“Box Drive combineert onbeperkte toegang tot de cloud met een gevoelsmatige, geïntegreerde bureaubladervaring die vertrouwd is voor honderden miljoenen gebruikers in organisaties over de hele wereld,” aldus Aaron Levie, medeoprichter en CEO van Box. “Box Drive zal samenwerking in de cloud niet alleen gemakkelijker maken dan ooit, maar het markeert ook het naderende einde van kostbare lokale netwerkstations. Met Box Drive kunnen organisaties een overstap naar de cloud versnellen, hun beveiliging verbeteren en de IT-kosten aanzienlijk terugdringen.”

Verbeterde productiviteit en samenwerking

De toekomst van werken ligt in de cloud en Box Drive maakt de migratie hiernaartoe ongekend eenvoudig. Gebruikers worden verlost van de beperkingen die lokale harde schijven met zich meebrengen, doordat ze direct toegang hebben tot al hun bestanden in de cloud. Bovendien wordt real-time samenwerking nu nog gemakkelijker en intuïtiever.

Box Drive maakt gebruik van een herkenbare verkenner-interface die naadloos is geïntegreerd in Windows Verkenner en Mac Finder. Hierdoor kunnen gebruikers met één klik hun Box Drive-map openen om toegang tot al hun Box-content te krijgen. Als een gebruiker in Box Drive werkt en bijvoorbeeld een document maakt, een PDF-bestand bewerkt of een nieuwe video uploadt, worden alle wijzigingen automatisch opgeslagen in Box en zijn deze direct zichtbaar voor teamleden. Dit draagt bij aan de productiviteit en een betere samenwerking.

“Met Box Drive wordt de overstap naar de cloud een gestroomlijnd en probleemloos proces voor bedrijven die nog steeds afhankelijk zijn van traditionele bestandsoplossingen,” stelt Dan Dorato-Hankins van Vector Media. “Dankzij Box Drive is ons gebruik van Box meer dan 50% toegenomen en kunnen onze teams door het hele land beter samenwerken. Onze bedrijfsgegevens zijn toegankelijker dan ooit, maar nog steeds voorzien van ijzersterke beveiliging.”

Vervang gedeelde netwerkmappen en vereenvoudig het beheer

Werken met bestanden in Box Drive lijkt op het werken met bestanden op een netwerkstation, waardoor gebruikers snel zullen wennen aan het werken met Box Drive. Bovendien biedt het veel indrukwekkende mogelijkheden, zoals externe samenwerking, een zoekfunctie en versiebeheer. Omdat Box Drive de overstap naar de cloud vergemakkelijkt zonder dat er veranderingen in de werkwijze van gebruikers nodig zijn, is reeds 78% van de ondernemingen die Box gebruiken begonnen met het vervangen van dure, bestaande infrastructuur zoals lokale netwerkstations, die jaarlijks miljoenen dollars aan hardware, software en onderhoud kunnen kosten. Prognoses laten zien dat organisaties in de vastgoedsector, gezondheidszorg en financiële dienstverlening het potentieel hebben om over een periode van drie jaar tussen de 1,3 en 6 miljoen dollar te besparen wanneer zij hun bestaande infrastructuur vervangen door Box.

Beveiliging op bedrijfsniveau en superieure bescherming voor ondernemingen van elke grootte

De voordelen van de overstap naar de cloud gaan verder dan enkel een hogere productiviteit en kostenbesparingen, want ook de beveiliging en compliance worden verbeterd. Tevens is er een kleiner risico op gegevensverlies. Door het eenvoudiger te maken om in de cloud aan belangrijke bedrijfsinformatie te werken, beperkt Box Drive de gevaren van lokaal opgeslagen bestanden die in verkeerde handen kunnen vallen wanneer apparaten zoekraken of worden gestolen. Bovendien profiteren Box Drive-gebruikers van geavanceerde beveiliging op bedrijfsniveau, compliance met internationale regelgeving en data compliance-voorzieningen, zoals HIPAA, FINRA en FedRAMP, Binding Corporate Rules en Box Governance.

“Succesvolle implementaties van cloudopslag helpen organisaties om de kosten van infrastructuur te verminderen en de beveiliging en compliance van gegevens te verhogen. Tegelijkertijd krijgen medewerkers via de cloud op het juiste moment toegang tot de juiste bestanden,” aldus Alan Lepofsky van Constellation Research. “Een van de laatste trends op dit gebied is ‘on-demand streaming’, waarmee bestanden alleen gesynchroniseerd worden op het moment dat de eindgebruiker het bestand nodig heeft. Dit vermindert de noodzaak om bestanden continu te synchroniseren met lokale harde schijven.”

Box IT-beheerders kunnen daarnaast hun beveiligingsbeleid uitbreiden met ‘Device Trust’ om te zorgen dat alleen veilige apparaten, zoals door het bedrijf beheerde en versleutelde apparaten, toegang hebben tot Box.

Prijzen en beschikbaarheid

Box Drive is nu beschikbaar als Public Bèta-versie en kan gratis worden gedownload door alle Box-gebruikers. Ga voor meer informatie over Box Drive naar www.box.com/drive, ons blog, of neem deel aan onze webinar.

Info over Box

Box (NYSE:BOX) is het bedrijf voor cloud content management dat de werkwijze van bedrijven revolutionair verandert door mensen, informatie en applicaties veilig met elkaar te verbinden. Box is opgericht in 2005 en ondersteunt meer dan 74.000 bedrijven wereldwijd, waaronder AstraZeneca, General Electric, P&G en The GAP. Box heeft haar hoofdkantoor in Redwood City, Californië, en vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië. Ga voor meer informatie over Box naar http://www.box.com/.