Brabantse Ontwikkelings Maatschappij investeert flink in Adchieve voor aansluiting nieuwe platforms

De Brabantse Ontwikkelings Maatschappij investeert in Adchieve. De PPC management software-tool (Pay Per Click: een online advertising term) met vestigingen in Den Bosch en Rotterdam, gebruikt de investering voor de aansluiting van nieuwe platforms. Klanten die gebruikmaken van de Adchieve-software, worden daardoor minder afhankelijk van Big Tech-giganten als Google en Amazon.
Waar de meeste leveranciers van online marketing-technologie zich richten op één online verkoopkanaal, optimaliseert ADchieve met haar software as a service (SaaS) de inzet van verschillende online platforms als Google, Facebook en in toenemende mate Amazon. Potentiële kopers op internet, krijgen daardoor volledig geautomatiseerd en op het juiste moment een aanbod dat precies aansluit op hun specifieke wensen.
Naast automation speelt data-science een belangrijke rol bij de ontwikkeling van nieuwe algoritmes voor het optimaliseren van advertentiecampagnes. Zo worden naast omzetdata ook orderdata, spiderdata, voorraaddata en data over kostenopbouw meegenomen in de optimalisatie. Door deze klantdata, die Google en Amazon niet hebben, wordt gestuurd op marges. “Het ontsluiten van die data is best complex en dat past niet in het model van google om hun dienst simpel te houden” vertelt CEO Mark van Werven.
Hij vervolgt: “Onze multi-channel strategie, waarop we binnenkort ook Facebook aansluiten, is een belangrijk concurrentievoordeel. Het voorkomt dat onze klanten overgeleverd zijn aan één online verkoopkanaal. Wij gebruiken data uit het ene kanaal om de inzet van advertenties in het andere kanaal te optimaliseren. Daarmee zijn we de Big Tech bedrijven te slim af. En daar profiteren onze klanten van.”
Robin Franken, investment manager softtech bij BOM Brabant Ventures: “Er zijn verschillende redenen voor deze nieuwe samenwerking met Adchieve. Op de eerste plaats zorgt deze nieuwe investering door snelle groei voor nieuwe werkgelegenheid. Daarnaast zorgt de software ervoor dat klanten beter kunnen sturen op marges, omdat ze minder afhankelijk zijn van de algoritmes van Big Tech bedrijven. Daarmee ontstaat een duurzamer online speelveld.”
Over Adchieve:
Adchieve is een PPC management software-tool, die ingezet wordt door kleine en grote nationale en internationale organisaties in voornamelijk de retail- en reisbranche. Door de op maat gemaakte algoritmes van Adchieve kunnen advertenties op grote schaal geoptimaliseerd worden.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.