Industry Wire

Geplaatst door BrandDeli

BrandDeli zet succes in oktober voort

BrandDeli heeft oktober afgesloten met een marktaandeel van 16,5% in de doelgroep 20-49 jaar. Met dit marktaandeel blijft BrandDeli de trend volgen van haar succesvolle jaar. In de eerste tien maanden van het jaar realiseerde BrandDeli een marktaandeel van 16,8%, een stijging van 6% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Ook in primetime steeg het marktaandeel. Met 9,7% in het tijdvak 18:00 tot 24:00 uur wisten de zenders een groei van 9% te realiseren ten opzichte van 2014.

Oktober kende tal van premières en kijkcijfersuccessen voor BrandDeli. Nieuwkomer Spike bereikte in de eerste uitzendmaand maar liefst 3,3 miljoen kijkers en een marktaandeel van 0,7%*. Op FOX Sports werd de bekerwedstrijd tussen Feyenoord en Ajax door 567.000 voetbalfans bekeken. Het nieuwe seizoen van The Walking Dead kende een uiterst succesvolle start op FOX. De eerste drie afleveringen hadden gemiddeld 214.000 kijkers. Crimezender ID scoorde 2,0% marktaandeel op de doelgroep vrouwen 20-49 jaar, een toename van 43% ten opzichte van september en maar liefst 82% ten opzichte van oktober vorig jaar.

Ook voor kidszender Nickelodeon was het een succesvolle maand. De zender behaalde een marktaandeel van 16,2% in de doelgroep kids 6-12 jaar, een stijging van 6% ten opzichte van september, en een stijging van 7% ten opzichte van de periode januari tot en met september.

Goed bekeken series waren onder meer Alvinnn and the Chipmunks, Spongebob Squarepants, Sam and Cat en De Thundermans.

-Einde bericht-

Over BrandDeli
BrandDeli is een mediabedrijf dat is ontstaan uit een samenwerking tussen Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert in totaal dertien lineaire en digitale TV-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, Spike en TLC. Daarnaast representeert BrandDeli de online video platforms WildHitz en Makers Channel. Samen zorgen deze merken voor een ongekend groot bereik. BrandDeli is verantwoordelijk voor de verkoop van zowel Spot, Online als Brand Partnerships.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht