Geplaatst door BT

BT introduceert “Bandwidth on demand” voor internationale bedrijven

BT kondigt vandaag de introductie van “Bandwidth on demand” aan, een nieuwe dienst die bedrijven de flexibiliteit geeft om de benodigde bandbreedte binnen hun netwerk in realtime aan te passen, waarmee ze meer controle krijgen over hun totale netwerkkosten. De introductie volgt op succesvolle live testen bij een toonaangevend internationaal petrochemiebedrijf.

Bandwidth on demand is een nieuwe feature van BT IP Connect Global, BT’s veilige en betrouwbare wide area networking (WAN)-service die beschikbaar is in 198 landen en gebieden. Het voldoet aan de behoeften van klanten die tijdelijk extra bandbreedte nodig hebben. In plaats van het bedrijfsnetwerk zo in te richten dat het altijd kan voldoen aan piekbehoeften, krijgen klanten nu de mogelijkheid om hun netwerken snel aan te passen aan veranderende eisen. Ze kunnen Bandwidth on demand gebruiken om in realtime meer bandbreedte beschikbaar te maken, voor zo lang dat nodig is. Dit geeft hen meer operationele flexibiliteit en meer controle over de kosten.

Het IT-team van een klant kan bijvoorbeeld meer bandbreedte beschikbaar maken om tijdens een interne webcast de videokwaliteit te verbeteren. Een ander voorbeeld is de retailsector, waar flexibele bandbreedte kan helpen bij het opvangen van pieken in winkelgedrag, bijvoorbeeld tijdens de feestdagen.

De nieuwe functie kan worden beheerd via BT’s online self-service portal. Flexibele bandbreedte kan onmiddellijk worden ingezet, of tot een jaar van tevoren ingepland worden.

Keith Langridge, vicepresident van network services bij BT, zegt: “Bandwidth on demand is een fantastisch voorbeeld van hoe v we onze internationale klanten meer flexibiliteit en controle geven wanneer ze dit het hardst nodig hebben. Daarmee helpen we hen om digitale bedrijven te worden. De nieuwe functie maakt onderdeel uit van ons Dynamic Network Services-programma, dat gebruikmaakt van de recentste SDN (software-defined networking)- en NFV (network functions virtualisation)-technologieën, om flexibelere en efficiëntere netwerkoplossingen te leveren. Via dit programma introduceren we opnieuw een geweldige wereldwijde functionaliteit, waarmee we onze klanten helpen voldoen aan hun connectiviteitswensen.”

De Bandwidth on demand-service kan besteld worden door IP Connect Global-klanten die beschikken over door BT beheerde netwerkapparatuur op locatie. Ook access-infrastructuur die de gevraagde piekbandbreedte kan leveren moet aanwezig zijn.

Ga voor meer informatie over BT’s Dynamic Network Services naar www.bt.com/dyns.

EINDE

Over BT

BT stelt zich ten doel de kracht van communicatie in te zetten voor een betere wereld. BT is één van ’s werelds grootste leveranciers van communicatiediensten en -oplossingen en is actief in 180 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de wereldwijde levering van netwerk gebaseerde IT-diensten; lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan zijn klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; producten en diensten op het gebied van breedband, TV en internet, alsook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT bestaat uit zes klantgerichte divisies: Consumer, EE, Business and Public Sector, Global Services, Wholesale and Ventures, en Openreach.

In het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2017, rapporteerde BT Group een omzet van 24.062 miljoen Britse pond met een winst voor belasting van 2.354 miljoen Britse pond.

British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group plc waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York.

Bezoek voor meer informatie http://www.btplc.com/