BuddyBuy primeur in Griekenland een doorslaand succes!

Lage Mierde, 30 juli 2013 – De eerste BuddyBuy social-media-promotie campagne in Griekenland, uitgevoerd in samenwerking met haar partner Tickethour blijkt een doorslaand succes te zijn.
De marketing campagne – waarmee door fans van basketbalclub Olympiacos Piraeus maximaal 10% korting verkregen kan worden op seizoenskaarten – heeft al na enkele dagen een uitzonderlijk resultaat opgeleverd.
Slechts één week geleden live gegaan, via de Facebook pagina van Olympiacos Piraeus BC (met meer dan 53.000 volgers) en nu al is het opmerkelijk om te zien dat het aantal conversies de verwachtingen ruimschoots overtreft.
In de eerste actieweek zien we uitzonderlijk goede resultaten, zeker als we bedenken dat dit de allereerste campagne van een nieuwe klant betreft. Het aantal “ambassadeurs” dat na het zien van de campagne deelneemt is 11,7% en vervolgens bedraagt het percentage van door hen uitgenodigde vrienden 10,8%. Het percentage vrienden ten opzichte van ambassadeurs is 22,95%. Alhoewel de resultaten in lijn zijn met de bevindingen van eerdere campagnes, is het opvallend, dat bij Olympiacos Piraeus BC de genoemde percentages aanzienlijk hoger liggen dan bij andere Buddy Buy “first users”
De uitnodigingen van de Olympiacos Piraeus BC fans, via de diverse social media platforms, naar “vrienden” zijn als volgt gerangschikt:
Facebook 48,31%
Email 45,76%
Google+ 3,39%
Twitter 1,69%
LinkedIn 0,85%
Het gebruik van mobile devices neemt ontegenzeggelijk toe. Waar we 2 jaar geleden een percentage van net boven de 30% zagen ligt dat nu een stuk hoger; onze recentelijk compleet vernieuwde mobile user interface draagt daar zeer zeker aan bij.
Volgens Stefanos Kakarantzas, CEO van Tickethour Group, maakt BuddyBuy zijn belofte meer dan waar en zijn de eerste resultaten veelbelovend en ongekend hoog in vergelijking tot enig ander marketing instrument. “Vooral het percentage uitgenodigde vrienden loopt nog steeds, hetgeen aantoont dat de aanbeveling via vrienden meer dan gewaardeerd en beloond wordt” aldus Kakarantzas.
“We zijn dan ook bijzonder verheugd om te zien dat de Olympiacos fans vrijwel direct de mogelijkheden zien en in grote getale gebruik maken van de mogelijkheid om hun vrienden van deals te laten profiteren en als zodanig niet aarzelen om hun respectievelijke social media netwerk te mobiliseren. Ook onze opdrachtgever is het succes niet ontgaan en er wordt nu concreet gewerkt om BuddyBuy te implementeren in toekomstige media- en marketing campagnes. “Acties zijn eenvoudig aan te maken en de resultaten zijn duidelijk meetbaar. Een bijkomend voordeel is dat BuddyBuy niet gebonden is aan één enkel platform, maar breed inzetbaar is via alle gangbare social media zoals Facebook, Twitter en Google+ en niet te vergeten email.”
BuddyBuy bewijst de effectiviteit van marketing acties als de ambassadeurs worden beloond voor hun inspanningen.
“We zien met de Olympiacos campagne, dat de inzet van campagnes via Sociale Media inmiddels de pioniersfase voorbij zijn en dat zowel de consument als de opdrachtgevers duidelijk voor ogen hebben hoe dit moet werken”, stelt Michel de Beer, namens BuddyBuy. “De inzet van BuddyBuy is bewijst keer op keer zijn waarde doordat conversie ratio’s worden gehaald die met het normale gamma aan tools inmiddels onbereikbaar blijken. Er is weinig tijd voor nodig om BuddyBuy in te zetten en aan je eigen “social engagement” te gaan werken.”
BuddyBuy – Vloeieind 12- 5094 CK- Lage Mierde – Nederland,
Voor meer informatie: http://www.buddybuy.eu/nl/contact/
Over Tickethour Group
Tickethour Group (www.Tickethour.com) biedt een totaaloplossing voor ticketing, zowel voor grote als kleine organisaties in de sport-, leisure- en evenementenbranche, waarbij de investering voor de klant tot een minimum wordt beperkt. Tickethour Group is opgericht in 2004, door het management team dat verantwoordelijk was voor de ticketing van de Olympische Spelen in Athene. Tickethour oplossingen onderscheiden zich doordat het systeem zich aanpast aan de organisatie van de gebruiker en niet omgekeerd. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van de laatste technologische ontwikkelingen op het gebied van E-commerce, Mobile Phone ticketing, Print@home tickets, Facebook.
Over BuddyBuy
BuddyBuy is een unieke social-marketing oplossing, die uw organisatie direct in staat stelt om uw ambassadeurs te mobiliseren en te activeren. In korte tijd kunnen, zowel via B2B- als B2C-communicatie, loyale afnemers, relaties en klanten gemobiliseerd worden als digitale ambassadeurs voor merken, organisaties of een specifiek product. Via BuddyBuy kan eenvoudig, snel en gericht een marketing actie, waaronder een nieuwsbrief, enquête of promotie, worden gedeeld via social media zoals Facebook, Twitter en Google+.
De actie verschijnt onmiddellijk op de sociale profielen van de doelgroep. (Potentiële) klanten zijn daardoor direct op de hoogte van nieuwsberichten en aanbiedingen en kunnen deze direct met hun netwerk delen. BuddyBuy maakt het netwerk van potentiële klanten op deze wijze onbegrensd. BuddyBuy met het zogenoemde loyaliteitsprincipe, dat inhoudt dat als klanten bepaalde positieve acties voor een bedrijf uitvoeren, zoals het doorsturen van een actie aan een aantal andere personen, deze sociale loyaliteit kan worden beloond met bijvoorbeeld een kortingsbon.
Voor meer informatie: www.buddybuy.eu
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.