Industry Wire

Geplaatst door Build in Amsterdam

Build in Amsterdam wint voor de vierde keer AWWWARD ‘E-commerce Site of the Year’ – als eerste bureau ter wereld

Amsterdam, 1 maart 2021 – Awwwards, de vooraanstaande digitale awards show, heeft creatief e-commerce bureau Build in Amsterdam voor de vierde keer de titel E-Commerce Site of the Year gegeven. Dit jaar hebben ze deze eer te danken aan het meeslepende digitale avontuur: EXPEDITION BAIKAL, gemaakt voor de toonaangevende Zwitserse outdoor specialist Mammut. 

Op de winnende website wordt de Zwitserse bergbeklimmer Dani Arnold gevolgd naar het hart van Siberië, voor nieuwe ijs klimroutes. Arnolds’ expeditie leidt naar een plek waar de weersomstandigheden met wind, sneeuw en ijs zo extreem zijn, dat maar weinig atleten het hebben aangedurfd om hem te verkennen: het Baikalmeer. Het is het diepste meer op aarde, met temperaturen van min 40 graden Celsius. Build in Amsterdam maakte een meeslepende digitale experience van het extreme avontuur.

Bezoekers volgen de expeditie langs bergen, kliffen, ijsmuren, grotten en natuurlijk het bevroren Baikalmeer zelf. Het verhaal is verrijkt met prachtige fotografie, geluidseffecten, citaten, visuals en video’s die naadloos op elkaar aansluiten. De beschermende kleding die Dani draagt tijdens de expeditie is op de site te bestellen: acht producten uit de  top-of-the-range ‘Eiger Extreme’ collectie, waaronder een jas, sneeuw broek, helm en harnas, die tijdens de experience via pop-ups getoond worden.

Experience EXPEDITION BAIKAL here

De site werd door juryleden en de community van de Awwwards beschreven als “een baken van licht, dat de weg wijst in digital design”:

James Noble, jurylid bij Awwwards:

“Dit is een werkelijk sublieme mobiele ervaring, die slim gebruik maakt van het scrollen op mobiel om gebruikers te betrekken en te voorzien in informatie. Hulde de aandacht voor details, wat zich uit in een doordachte consumentenervaring.”

Daan Klaver, Co-Founder en Creative Director van Build in Amsterdam:

“Door de combinatie van strategie, branding en code creëren we ‘emotionele clicks’ die een merkverhaal sterk overbrengen en conversie stimuleren. Het is een ongelooflijke eer en prestatie voor het team om dit voor de vierde keer te winnen.”

Martijn Jegerings, hoofd digital marketing bij Mammut Sports Group:

“Expeditie Baikal brengt de schoonheid van de echte wereld samen met de mogelijkheden van de digitale wereld, naar schermen wereldwijd. Het maakt je deel van de reis, en mensen begrijpen dat de uitrusting die hij draagt hier speciaal voor is ontworpen.”

—————————————————————————————————————-

Over Mammut

Mammut werd in 1862 opgericht en heeft zich ontwikkeld tot een wereldwijde leider op het gebied van bergbeklimmershardware, -schoeisel en -kleding. Het doel is het creëren van een wereld die bewogen wordt door bergen.

www.mammut.com

Over Build In Amsterdam

Build in Amsterdam is een creatief e-commerce bureau dat digitale flagship stores bouwt, door de combinatie van strategie, branding en e-commerce. www.buildinamsterdam.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht