Geplaatst door BUX

BUX benoemt Marcel Jongmans tot nieuwe voorzitter van de Raad van Bestuur

Amsterdam, 16 mei 2024 – BUX Holding, de houdstermaatschappij achter het toonaangevende mobiele beleggingsplatform BUX, stelt per direct Marcel Jongmans aan als nieuwe bestuursvoorzitter. Met veel ervaring in leiderschap en strategische visie zal Jongmans BUX Holding begeleiden naar de volgende fase.

Als voormalig Global CEO en bestuurslid bij ABN AMRO Clearing Bank en CFO en bestuurslid bij Flow Traders, brengt Jongmans met name in de financiële dienstverlening, een schat aan ervaring en expertise mee naar de Raad van Bestuur van BUX. “We zijn verheugd Marcel Jongmans te verwelkomen als onze nieuwe voorzitter van de Raad van Bestuur”, zegt Yorick Naeff, CEO van BUX. “Door zijn uitgebreide ervaring en diepgaande kennis van de sector is hij van onschatbare waarde voor ons leiderschapsteam. We hebben er alle vertrouwen in dat Marcel een centrale rol zal spelen bij het voortzetten van het succes van BUX en ons zal helpen bij de grote organisatorische veranderingen die gepaard gaan met de desinvesteringen van een aantal van onze belangrijkste dochterondernemingen, waarvan de overname van BUX door ABN AMRO de meest in het oog springende is.”

Organisatorische veranderingen
Marcel Jongmans is enthousiast over zijn toetreding tot de Raad van Bestuur van BUX Holding. Jongmans: “Ik ben vereerd dat ik de functie van voorzitter van de Raad van Bestuur bij BUX Holding mag bekleden. Ik geloof in de missie van het bedrijf en ik kijk er naar uit om nauw samen te werken met de Raad van Bestuur, het Management Team en de werknemers om BUX verder te begeleiden bij haar organisatorische veranderingen op het gebied van retailbeleggen.” Jongmans volgt oprichter Nick Bortot op, die deze rol op bewonderenswaardige wijze heeft vervuld. Bortot blijft betrokken als waarnemer van de Raad van Bestuur.

Over BUX
Als een van Europa’s toonaangevende neo-brokers biedt BUX niet alleen een veelzijdig beleggingsplatform met aandelen en ETF’s, maar ook kant-en-klare en op maat gemaakte beleggingsplannen. Met de gebruiksvriendelijke en intuïtieve beleggingsapp maakt BUX beleggen makkelijker en betaalbaarder voor iedereen. BUX helpt een nieuwe generatie beleggers om hun financiële doelen te bereiken, hoe ver deze ook in de toekomst liggen. BUX is gevestigd in Amsterdam en is beschikbaar in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Oostenrijk en Ierland. De fintech scale-up wordt gesteund door een aantal van de meest prominente internationale venture capital bedrijven.