Geplaatst door Knab

Cardreader niet meer nodig voor betalingen bij Knab

Hoofddorp, 19 december 2017 – Vanaf vandaag hebben klanten van Knab geen cardreader meer nodig om betalingen te bevestigen die ze via hun desk- of laptop doen. De rol van dat apparaatje is nu helemaal overgenomen door de mobiele telefoon. Aankopen via de mobiel zelf kun je bij bijna alle banken al zonder extern apparaat afronden. Knab en ING zijn nu de enige banken waarbij je ook je betalingen via de computer veilig en betrouwbaar met de mobiele Knab App kunt bevestigen.

Robbert Bakker, CEO van Knab, het financiële platform voor al je geldzaken: “We zijn continu met onze klanten in gesprek, daardoor weten we hoe graag ze van de cardreader af wilden. Knab scoort hoog op gemak en service en dan valt het gebruik van zo’n cardreader bij ons uit de toon. Voor een online bank hebben we relatief lang over dit traject gedaan. Dat komt omdat we qua veiligheid geen enkele concessie wilden doen. Vanaf nu kunnen onze klanten alle betalingen veilig en betrouwbaar via de mobiel met de Knab App bevestigen.”
Knab Lab blijkt succes
Het mobiel bevestigen van alle betalingen is eerst goed getest in Knab Lab. Deze eigen proeftuin wordt gebruikt om nieuwe diensten en producten te testen bij klanten. Zelfs niet klanten kunnen soms meedoen. Bakker: “Feedback op de tests is openbaar waardoor de Knab Community elkaar, maar ook ons stimuleert om alles nog beter en simpeler te maken.” Recente lanceringen vanuit Knab Lab zijn bijvoorbeeld betalen via iDeal QR met je telefoon (bijv. de kassabon van een restaurant of winkel scannen en betalen met je smartphone) en de Knab Verzekeren App.
Over Knab
Knab heeft ruim 155.000 klanten en 275 medewerkers. Knab is de financieel assistent waar de consument voor al zijn geldzaken terechtkan. Voor je reguliere bankzaken zoals betalen, sparen en beleggen, maar ook voor financiële tips. Via Knab kun je ook hypotheken en verzekeringen vergelijken en je hypotheek afsluiten. Knab wil dat mensen weer zélf grip krijgen op hun geld en inzicht hebben in hun financiële toekomst. Knab is elke dag bereikbaar van 08.00 tot 22.00 uur via telefoon, mail, chat en social media bereikbaar. Knab wijst klanten op financieel voordeel, ook wanneer dat bij een andere aanbieder dan Knab is.