Industry Wire

Geplaatst door KPN

KPN wil ouders en kinderen online dichter bij elkaar brengen

KPN zet zich onverminderd in voor een #BeterInternet. Voor veel ouders is het online leven van hun kinderen nog steeds een vraagteken. Hierdoor missen ze vaak cruciale signalen van stress of negatieve invloeden die zich tussen de tekensafspelen: in emoji’s, memes of subtiele groepsdruk. KPN pakt deze groeiende kloof tussen ouders en hun kinderen aan met een nieuwe online campagne. Het telecombedrijf gelooft dat de weg naar verbinding begint met één simpele vraag: ‘Hoe was je dag online?’  

Twee gescheiden werelden
Dat ouders vaak onvoldoende zicht hebben op het digitale leven van hun kinderen, blijkt uit recent onderzoek. Maar liefst een op vier ouders (26%) heeft weinig tot geen zicht op de online activiteiten van hun kind. Tegelijkertijd zeggen maar liefst negen van de tien kinderen tussen de tien en de zeventien jaar (89%) dat ze echt wel naar hun ouders zouden gaan als iets hen dwars zou zitten, zo lang ze verwachten dat hun ouders het zouden begrijpen. 

“Hoe was je dag online?”
Om ouders te ondersteunen in het verkrijgen van meer inzicht en grip op het online leven van hun kinderen, biedt KPN op kpn.com/beterinternet praktische tips voor het voeren van open en prettige gesprekken over internet. Daarnaast lanceert het bedrijf een videoserie waarin ouders en kinderen los van elkaar vragen beantwoorden over de onzekerheden die ze online ervaren. 

Want veel ouders willen wel, maar snappen de digitale wereld van tieners simpelweg niet goed genoeg. Door inzicht te geven in populaire apps, online gedrag en verborgen risico’s, helpt KPN ouders vooral om betrokken te zijn en het gesprek aan te gaan, iedere dag opnieuw. Want door simpelweg de vraag te stellen: ‘Hoe was je dag online?’, kan die ene vraag een wereld van verschil maken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht