Geplaatst door Text100

CGI gecertificeerd als Top Employer Nederland 2016

Het Top Employers Institute certificeert CGI (NYSE: GIB) (TSX: GIB.A) voor de tweede keer op rij als Top Employer in Nederland. De exclusieve Top Employers Nederland certificering wordt toegekend aan bedrijven die uitzonderlijk goed voor hun medewerkers zorgen. CGI Nederland onderscheidt zich door haar uitstekende personeelsbeleid. Het bedrijf ontvangt de certificering niet alleen voor Nederland, maar ook voor Europa.

Het Top Employers Institute voert jaarlijks een internationaal onderzoek uit onder toonaangevende werkgevers naar arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden en ondersteuning voor de ontwikkeling van talent op alle niveaus binnen het bedrijf. Alleen organisaties die actief zijn in minstens vijf landen binnen een bepaalde regio komen in aanmerking om deel te nemen aan de regionale certificering. Het onderzoek wijst uit dat CGI Nederland haar medewerkers uitstekende arbeidsvoorwaarden biedt. Dit heeft het bedrijf een plaats binnen de selecte groep van gecertificeerde Top Employers opgeleverd.

Het instituut heeft beoordeeld wat CGI Nederland haar werknemers aanbiedt aan de hand van diverse criteria: Talent Strategy, Workforce Planning, On-boarding, Learning & Development, Performance Management, Leadership Development, Career & Succession Management, Compensation & Benefits en Culture. Als onderdeel van de procedure moeten de deelnemende bedrijven het internationale ‘HR Best Practices Onderzoek’ doorlopen. Alle antwoorden worden vervolgens door een onafhankelijke partij aan een audit onderworpen om de validiteit van het proces te waarborgen.

Ron de Mos, Senior Vice President en General Manager van CGI Nederland: “We zijn vereerd dat we voor de tweede maal op rij de Top Employers Nederland certificering hebben mogen ontvangen. We stimuleren de ontwikkeling van talent bij ons bedrijf en investeren veel in goede opleidingsmogelijkheden voor onze medewerkers. Nieuwe IT professionals nemen bijvoorbeeld deel aan een 6-weekse Masterclass om hen voor te bereiden op de praktijk en hen een update te geven van de laatste technologieën. Daarnaast bestaan er binnen CGI programma´s als ICE (Innovation, Creativity and Experimentation) waarmee we members actief stimuleren om innovaties te bedenken die een directe toegevoegde waarde hebben voor onze klanten. Deze certificering laat zien dat we op de goede weg zijn. We zijn overigens op zoek naar enthousiaste nieuwe collega’s. Onze uitdagende projecten bieden unieke kansen voor zowel jonge talenten als ervaren professionals, die zich willen laten zien in een omgeving waarin groei centraal staat.”

Samantha Crous, regional director Benelux & Afrika voor het Top Employers Institute: “Optimale werkomstandigheden zorgen ervoor dat werknemers zich op zowel persoonlijk als professioneel vlak kunnen ontwikkelen. Ons grondige onderzoek heeft aangetoond dat CGI Nederland een uitstekende werkomgeving biedt en een brede waaier aan creatieve initiatieven voorstelt, van secundaire arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden tot goed doordachte performancemanagementprogramma’s die uitstekend aansluiten op de bedrijfscultuur.”

Bezoek voor meer informatie over het Top Employers Institute en de gecertificeerde Top Employers www.top-employers.com