Geplaatst door Clavister

Clavister introduceert nieuwe oplossingen voor aanbieders van mobiele netwerken

Hoofddorp, 12 juli 2016 – Clavister, leverancier van hoog presterende oplossingen voor netwerkbeveiliging, lanceert vandaag de nieuwe versie van zijn volledig gevirtualiseerde, carrier-grade beveiligingsbesturingssysteem. De nieuwe versie van Clavister OS werd specifiek ontworpen voor aanbieders van mobiele netwerken die hun netwerken op elk punt willen beveiligen zonder concessies te doen aan de schaalbaarheid.

De markt voor aanbieders van draadloze netwerken worstelt met een explosieve groei van mobiel dataverkeer, die aangejaagd wordt door streaming media en het snel stijgende aantal IoT-apparaten. Volgens marktanalisten nam het dataverkeer binnen mobiele netwerken in 2015 toe met 74% en zal dit in 2016 vervijfvoudigen. Tegelijkertijd stijgt het aantal IoT-apparaten van circa 6 miljard naar 21 miljard. Dit zet aanbieders van mobiele netwerken flink onder druk om hun netwerkinfrastructuren op te schalen om aan deze ongekende vraag te kunnen voldoen.

Tot nog toe was het beveiligen van deze verkeersvolumes alleen mogelijk met propriëtair, duur en inflexibel ‘ijzer’: hardware-appliances die de flexibiliteit en schaalbaarheid van het netwerk danig beperken. Met de nieuwe oplossing van Clavister zijn aanbieders van mobiele netwerken echter niet langer afhankelijk van dure, geïnstalleerde hardware. De oplossing van Clavister levert ultrahoge prestaties en veerkrachtigheid, carrier-grade functies en een uitermate schaalbaar licentiemodel, in een volledig gevirtualiseerd softwareformaat. Aanbieders van draadloze netwerken die nieuwe cloudgebaseerde telecominfrastructuren implementeren kunnen zodoende eindelijk beveiligingsmaatregelen toepassen binnen de volledige grootschalige netwerken.

De oplossing beschikt over alle benodigde functies voor het leveren van een brede reeks aan beveiligingstoepassingen, zoals 4G/5G Backhaul Security, Core Security (met Gi/SGi Firewalling), Domain Security en Roaming Security.

Christina Josefsson, Product Manager, Telecom Products bij Clavister: “Aanbieders van mobiele netwerken kunnen met een volledig gevirtualiseerde oplossing meer gebieden binnen hun netwerken beveiligen. Daarvoor zijn onder meer Carrier-Grade NAT (CG-NAT), Anomaly-based DDoS-bescherming en andere nieuwe functies toegevoegd in de nieuwste versie van Clavister OS. Dit betekent dat aanbieders van mobiele netwerken afscheid kunnen nemen van hun verouderde, dure ijzer dat de explosieve groei van hun dataverkeer eenvoudigweg niet kan bijbenen.”

John Vestberg, CTO en Hoofd Product Management bij Clavister voegt daar aan toe: ”Clavisters gevirtualiseerde beveiligingsoplossing zorgt ervoor dat aanbieders van mobiele netwerken anders kijken naar de manier waarop zij hun netwerken vormgeven. Met onze oplossing krijgen zij een aanzienlijk concurrerend voordeel omdat zij wendbaar kunnen zijn en hun netwerken naadloos kunnen uitbreiden met beveiligingsmaatregelen op elk punt, terwijl zij tegelijkertijd aanzienlijke kostenbesparingen realiseren.”

Beschikbaarheid

De nieuwe oplossing van Clavister is gebaseerd op versie 2.80 van Clavister cOS Stream-software en is per direct beschikbaar als download op het klantenportaal van Clavister.

Over Clavister

Clavister is een vooraanstaande leverancier van beveiligingsoplossingen voor vaste, mobiele en virtuele netwerkomgevingen. Clavister biedt het midden- en kleinbedrijf, telecombedrijven en leveranciers van cloudoplossingen hoogwaardige beveiligingsoplossingen voor de verdediging tegen de nieuwste beveiligingsrisico’s. Clavister Holding AB is genoteerd aan de NASDAQ First North onder de naam Clav en heeft circa 6.253 aandeelhouders. Remium Nordic AB is de Certified Advisor van Clavister. Bezoek voor meer informatie: www.clavister.com