CLO Virtual Fashion geeft PixelPool een kapitaalinjectie

Den Haag, 12 januari 2022 – CLO Virtual Fashion, wereldwijde marktleider op het gebied van 3D kleding simulatie technologie, maakt bekend een strategische investering in PixelPool te hebben gedaan. PixelPool is op hun beurt marktleider op het gebied van 3D software oplossingen voor de kleding retail industrie. Deze stap stelt beide bedrijven in staat om gedeelde klanten een naadloze end-to-end digitale mode-ervaring te bieden, beginnend bij de creatie van virtuele 3D samples tot het interactieve gebruik van die samples in PixelPool’s SaaS-oplossing, Dtail.
“PixelPool biedt één van de beste 3D mode-ervaringen via hun verschillende producten zoals virtuele showrooms,” zegt Simon Kim, Chief Executive Officer van CLO Virtual Fashion, Inc. “We zijn zeer verheugd om met hen samen te werken om bestaande en nieuwe klanten te helpen hun processen van begin tot eind te digitaliseren. Een naadloze gedigitaliseerde ervaring bieden aan al onze gebruikers is één van de doelstellingen van CLO als bedrijf, en deze samenwerking zorgt voor nog meer mogelijkheden op dat gebied.”
“Voor PixelPool is de investering een strategische overwinning,” zegt Maarten van Dooren, oprichter en CEO van PixelPool. “Het feit dat CLO PixelPool heeft geselecteerd als de maker van de meest toekomstbestendige virtuele showroom bevestigt het enorme werk dat we hebben verricht om een platform te creëren dat een sleutelrol gaat spelen in de toekomst van mode.”
De investering van CLO gaat naar de verdere ontwikkeling van de Dtail software. Dtail stelt modemerken nu al in staat om hun collecties te plannen, visualiseren en verkopen door productdata te koppelen aan 3D virtuele samples, en deze assets te synchroniseren met een realistische, aanpasbare virtuele omgeving die de visual merchandising en B2B verkoopprocessen vele malen soepeler maakt. De toekomst van het platform biedt eindeloze mogelijkheden met betere 3D content en integratie van kunstmatige intelligentie en streaming.
Over CLO Virtual Fashion
CLO Virtual Fashion is een multinationaal technologiebedrijf opgericht in 2009. Met meer dan 15 jaar onderzoek en ontwikkeling in kleding simulatie, leidt CLO Virtual Fashion de markt door het digitaal samenvoegen, consolideren en convergeren van alle componenten gerelateerd aan digitale kleding door middel van hun state of the art 3D Cloth Simulation Algorithm. Van 3D-kleding ontwerpsoftware, digital asset management en een samenwerkingsplatform voor ontwerp ontwikkeling, tot consumentgerichte diensten zoals virtueel passen op e-commerce, alle producten en diensten van CLO Virtual Fashion zijn met elkaar verbonden om klanten en gebruikers een meer geconsolideerde ervaring te bieden.
Onder hun paraplu vallen CLO, 3D ontwerpsoftware voor kledingontwerpers en merken, Marvelous Designer, 3D ontwerpsoftware voor character artists bij game- en animatiebedrijven, CLO-SET, communicatie- en archivering platform voor virtuele kledingstukken, en CLO-SET Connect, wereldwijde community voor modeontwerpers en open marktplaats. CLO Virtual Fashion is een wereldwijd bedrijf met kantoren in New York, München, Los Angeles, Madrid, Seoul, Shanghai, Hong Kong, Bangalore, en Tokyo.
Over PixelPool
PixelPool is marktleider op het gebied van digitale oplossingen voor de kleding retail industrie. Met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van 3D visualisatie, maakt PixelPool de mode-industrie wendbaarder, duurzamer en kosteneffectiever door middel van virtuele technologie en retail-oplossingen. PixelPool werkt en werkte al met enkele van de grootste schoenenmerken en luxe modemerken. Dtail is de meest recente innovatie van PixelPool. Dit game changing platform stelt merken in staat om hun business future proof te maken en hun duurzaamheidsdoelstellingen te behalen. PixelPool heeft hun hoofdkantoor in Nederland en vier kantoren in Europa en de VS, waardoor ze een strategische partner kunnen zijn voor merken over de hele wereld.
Over Dtail
Dtail is een cloud-based visualisatieplatform dat in 2019 door Pixelpool is geïntroduceerd en ontwikkeld. Het is een oplossing die efficiëntie in het hele bedrijf van een klant stimuleert, van proces helemaal tot carbon footprint – een echte end-to-end visualisatie oplossing. Dtail stelt modemerken in staat om hun collecties te plannen, visualiseren en verkopen door productdata te koppelen aan 3D virtuele samples en die assets te synchroniseren met een virtuele showroom: een realistische, volledig aanpasbare virtuele omgeving die de visual merchandising en B2B verkoopprocessen verheft. Dtail stelt merken in staat om volledig af te stappen van hun fysieke go-to-market processen en over te stappen op digitaal, waardoor het proces wordt versneld door sampling rondes over te slaan en hen in staat te stellen om te sorteren, merchandisen en presenteren in levensechte interactieve 3D.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.