Geplaatst door Coachclub

CoachHub lanceert ‘Science Council’ om individuele en organisatorische transformaties te begeleiden

CoachHub, het digital coaching platform voor marktleiders en scale-ups, kondigt vandaag de lancering aan van zijn Science Council – een groep coaching-experts van wereldklasse die zichricht op de wetenschappelijke onderbouwing van CoachHub’s missie om coaching wereldwijd voor alle werknemers te democratiseren. De groep van gerenommeerde coaching-experts versterktCoachHub’s toonaangevende benadering van talentontwikkeling en het stimuleren van bedrijfsresultaten.

De raad bestaat uit 12 prominente coaching-experts uit negen landen over de hele wereld, die verschillende perspectieven inbrengen. In de komende maanden zal de Science Council een onderzoeksagenda opstellen met de focus op het vergroten van de impact van individuele coaching en de effecten die bijscholing kan hebben in organisaties.

“De lancering van deze raad versterkt CoachHub’s wetenschappelijk onderbouwde benadering van het coachen van werknemers en het verbeteren van werknemersbetrokkenheid, productiviteit en het behouden van toptalent,” zegt Prof. Jonathan Passmore, Senior Vice President of Coaching bij CoachHub en hoogleraar Coaching & Behavioural Change aan de Henley Business School. “Niet alleen adviseert deze groep over best practices voor ons team van coaches, maar hun expertise stimuleert ook de innovatie in CoachHub’s technologieplatform en -aanbod.”

De technologie van CoachHub brengt methoden voor de ontwikkeling van mensen samen met AI-matching-technologie om individuen in contact te brengen met meer dan 3.000 gecertificeerde bedrijfs- en welzijnscoaches in 70 landen en 60 talen.

“Bedrijven en organisaties over de hele wereld vertrouwen op CoachHub omdat onze coachingsoplossing schaalbaar is en wetenschappelijk is onderbouwd,” zegt CoachHub CEO en mede-oprichter Yannis Niebelschütz. “Onze nieuwe Science Council richt zich op het voorblijven van de trends en het voldoen aan individuele en organisatorische behoeften, nu en in de toekomst.”

Prof. Jonathan Passmore treedt op als voorzitter van de Wetenschapsraad van CoachHub. De overige leden zijn:
• Professor Richard Boyatzis (Verenigde Staten)
• Dr. Marshall Goldsmith (Verenigde Staten)
• Dr. Terrence Maltbia (Verenigde Staten)
• Dr. Ruth Wageman (Verenigde Staten)
• Professor David Clutterbuck (Verenigd Koninkrijk)
• Dr. Yi-Ling Lai (Hong Kong)
• Professor Carsten Schermuly, Ph.D. (Duitsland)
• Professor Philippe Rosinski (België)
• Dr. Suzy Green (Australië)
• Lyra Puspa (Indonesië)
• Dr. Gil Bozer (Israël)
• Dr. Jabulile Msimango-Galawe (Zuid-Afrika)
De lancering van de Science Council volgt op de aankondiging van CoachHub van een recordbedrag van 110 miljoen dollar in de Serie B-financieringsronde. Deze nieuwe kapitaalinjectie helpt CoachHub zijn snelle groei op de wereldmarkten voort te zetten.

— EINDE BERICHT —

Over CoachHub
CoachHub is een digital coaching platform, in 2018 opgericht door de broers Yannis en Matti Niebelschütz. Onze missie is het democratiseren van kwaliteitscoaching voor alle werknemers op de wereld, ongeacht hun interne positie of senioriteit. CoachHub beschikt over meer dan 3000 coaches, verspreid over 70 landen. Het in Berlijn gestarte bedrijf bedient bekende klanten zoals Danone, Esprit, Fujitsu, Nutreco, ASICS en Soundcloud. CoachHub haalde tot op heden €116 miljoen euro aan investeringen op bij bepalende tech-investeerders als Draper Esprit, Holtzbrinck Ventures, Partech, RTP Global, Signals Venture Capital en Speedinvest.

Bezoek www.coachhub.com voor meer informatie over CoachHub’s AI-gedreven, gepersonaliseerde digitale coaching oplossingen.