Industry Wire

Geplaatst door Alludo

Corel verandert de toekomst van werk met zijn nieuwe merknaam Alludo

Corel kondigt vandaag een volledige nieuwe rebranding en naamsverandering aan. Voortaan zal de toonaangevende leverancier van professionele creatieve en productiviteitstools verder gaan onder de nieuwe naam Alludo.

Na meer dan 35 jaar zal Alludo de naam vormen achter de bekroonde wereldwijd erkende merken van Corel, zoals: Parallels, CorelDRAW, MindManager en WinZip. Alludo gaat 2.5 miljoen betalende klanten bedienen uit verschillende sectoren en meer dan 130 landen. Deze merktransformatie is onderdeel van de nieuwe visie en strategie van het bedrijf om de toekomst van werken opnieuw vorm te geven.

“Dit is een belangrijk keerpunt voor ons,” aldus Christa Quarles, Chief Executive Officer van Alludo. “We geven de manier waarop de wereld werkt een nieuwe vorm. Dit doen we niet alleen door dit nieuwe hoofdstuk aan ons bedrijf toe te voegen, maar door een heel nieuw draaiboek te schrijven. Dit nieuwe draaiboek verandert de manier waarop we werken totaal. Bij Alludo willen wij dat onze producten een échte oplossing bieden om beter te werken en beter te leven. Daarom vinden we het hoog tijd voor een nieuw merk. Het doet ons dan ook groot genoegen om dit nieuws vandaag te delen en heten iedereen van harte welkom bij Alludo.”

Het is nauwelijks te bevatten hoe de wereld is veranderd sinds Corel in 1985 werd opgericht, en dit geldt ook voor Corel zelf. Het oorspronkelijke merk heeft zich sterk ontwikkeld en uitgebreid met de aankoop van verschillende softwaremerken. De naam Alludo (uitgesproken als “Aa-LOE-do”) staat voor een samenhangende identiteit en verwijst ook naar het doel van het bedrijf: ‘to empower all you do’. Dit doel heeft een duidelijke reden, de softwareproducten van Alludo hebben namelijk allemaal een brede impact en bieden kenniswerkers de vrijheid en flexibiliteit om te werken, dromen en leven op de ‘voor hen’ beste manier. Met dit doel voor ogen zal het bedrijf zich blijven richten op autonome groei door fusies en overnames.

Het bedrijf geeft de wereld van werk een nieuwe vorm en zorgt voor innovaties die het dagelijks werk eenvoudiger maakt. Op deze manier krijgen klanten en medewerkers meer vrijheid en kunnen ze meer tijd besteden aan zaken die er écht toe doen. Bovendien geeft Alludo, vanwege deze nieuwe visie, zijn medewerkers de vrijheid om overal te werken waar zij willen. Inmiddels heeft 95% van de medewerkers ervoor gekozen om extern te werken.

Het moedermerk van Alludo respecteert de identiteit en doelstellingen van haar wereldberoemde submerken, maar wil deze nauwer verbinden. Alludo respecteert de identiteit en het doel van zijn wereldberoemde submerken, terwijl het bedrijf ze dichter bij elkaar brengt. Alle medewerkers zijn nu verenigd onder één merk, ongeacht waar ze mee bezig zijn of waar ze zich op de wereld bevinden. Desondanks kunnen klanten dezelfde geweldige producten en service verwachten, zoals ze gewend zijn van hun favoriete merken.

Ga voor meer informatie naar www.alludo.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht