Geplaatst door Building Blocks

Corendon door DDMA genomineerd voor Customer Data Award

Tilburg – 30 november 2021 – De juiste reis vinden en boeken was voor klanten van Corendon nog nooit zó eenvoudig. En daarom is de reisorganisatie samen met Building Blocks genomineerd voor de DDMA Customer Data Award. Dankzij voorspellende waarden in consumentendata voorziet Corendon iedere individuele klant van relevant aanbod op maat, online én offline. Op donderdag 2 december wordt de winnaar van de award bekend gemaakt. Naast Corendon zijn ook Hema en Vodafone genomineerd.

Corendon is één van de grotere reisaanbieders van Nederland. Het bedrijf heeft duizenden trips naar zonnige bestemmingen in haar aanbod staan. Voor de consument is het dan best een uitdaging om de perfecte reis te vinden. Corné Hoogendoorn, heeft als directeur marketing bij Corendon dit project opgestart: “Met Building Blocks zijn we daarom gaan kijken: kunnen we uit de informatie die we over onze klanten verzamelen ook voorspellende waarden halen? Dat konden zij.”

Inmiddels is de gepersonaliseerde aanpak van Corendon met succes uitgerold over alle online én offline marketingkanalen. “De impact hiervan voor Corendon was en is groot. We zien een duidelijke verbetering van ROI op bijna al onze marketingkanalen. En één van de mooiste voorbeelden is misschien wel dat post hiermee een stuk rendabeler, of: weer rendabel is geworden. We zien daarin betere prestaties dan bijvoorbeeld Google. Het is nog altijd goedkoper om een poststuk op de mat te krijgen, gepersonaliseerd en wel, dan één klik in Google in onze sector.”

Voor de klanten van Corendon is het voordeel groot. Ze ontvangen namelijk alleen nog maar relevant reisaanbod, alles wat niet bij hun wensen past blijft achterwege. Daarmee zet Corendon de klant op één, een belangrijke waarde die het bedrijf met Building Blocks deelt. Corné besluit: “Personalisatie is voor ons een middel om het keuzeproces voor de klanten te vereenvoudigen. Uiteindelijk hoop je dan dat de consument – en dat zien we gelukkig ook in onze conversie – sneller overgaan tot een boeking. We helpen hen snel en zorgeloos naar hun volgende vakantie. Dat maakt onze missie wat mij betreft dik geslaagd.”

Over Building Blocks
Building Blocks is nummer één in Consumer AI. Wij stellen bedrijven in staat om altijd in lijn met de behoeften van de consument te handelen. Bouw relevante en gepersonaliseerde consument interacties in je hele organisatie. Stimuleer bedrijfsgroei, verbeter de merkervaring en verander consumenten in loyale fans. Kijk voor meer informatie over de case, nominatie of Building Blocks op https://building-blocks.com/corendon-door-ddma-genomineerd-voor-customer-data-award/