Cortina Bikes zet dit jaar samen met #spon Influencer Marketing in op brand ambassadors

#spon Influencer Marketing, een influencer marketingbureau, kondigt een lange termijn samenwerking aan met Cortina, een Nederlands fietsenmerk. Deze samenwerking belooft een reeks campagnes te onthullen die zijn gericht op het vergroten van merkbekendheid en engagement, met een focus op het fietsseizoen van maart tot september.
De samenwerking, genaamd “Cortina Cycle Squad,” zal gebruikmaken van influencers zoals Jasper Demollin, Rene Watzema, Kelly Spronk en Coco Brocades. Deze ambassadeurs zullen de kernwaarden van Cortina – Fresh, Open, On Trend & Inventive – uitdragen in hun social media posts, wat aansluit bij de doelgroepen: dagelijkse gebruikers, werkende professionals, families en schoolgaande jeugd.
Eelco Kingma, mede-oprichter van #spon Influencer Marketing, zegt over de samenwerking: “We zijn erg blij met het vertrouwen dat Cortina in ons toont. Als gecertificeerde influencer marketeers combineren we creativiteit met compliance, en zorgen we dat onze content voldoet aan alle actuele wet- en regelgeving. Hiermee kunnen we onze klanten perfect ontzorgen. Deze samenwerking geeft ons de kans om authentiek de waarden van Cortina over te brengen met influencers en we zetten ons in om Cortina te ondersteunen in het bereiken van nieuwe successen.”
Door de krachten te bundelen, zetten #spon Influencer Marketing en Cortina in op een ‘always-on’ campagnestrategie over de digitale platformen Instagram en TikTok. De content onderscheidt zich omdat Cortina geïntegreerd wordt in het dagelijkse leven van de influencer. Op authentieke momenten, wanneer de influencer daadwerkelijk een e-bike nodig heeft, wordt er content gecreëerd waarin Cortina duidelijk als sponsor naar voren komt. De campagnes bevatten concepten die ontworpen zijn om alledaagse situaties met humor en stijl te benaderen, waardoor de betrokkenheid van de doelgroep en de zichtbaarheid van het merk Cortina vergroot worden.
Met het gezamenlijke streven om tijdens het fietsseizoen een miljoenen bereik te realiseren, zet #spon Influencer Marketing zich in om de online zichtbaarheid van Cortina te vergroten en de interactie op sociale media platforms zoals Instagram en TikTok te verhogen.
Over #spon Influencer Marketing
#spon Influencer Marketing is een influencer marketingbureau gevestigd in Eindhoven, Nederland. Bekend om hun strategische en creatieve aanpak, werkt #spon samen met enkele van de grootste Europese influencers om merken te helpen hun doelgroepen effectief te bereiken.
Over Cortina
Fietsmerk Cortina is onderdeel van Kruitbosch, een familiebedrijf dat al sinds 1955 fietsen verhandelt. Jou, de stad én de toekomst in beweging brengen: dat is het doel van Cortina. Fietsen van Cortina worden intensief gebruikt. Ze worden vies, vallen om en raken ingesneeuwd. Daarom zien onze fietsen er niet alleen goed uit, maar kunnen ze ook tegen een stootje. Een Cortina fiets is een fiets waar je op kunt bouwen. Een fiets die jou niet in de steek laat. En omdat je je fiets zoveel gebruikt, mag je ook best wat eisen aan je fiets stellen. Bij Cortina geloven we dat je fiets helemaal bij jouw stijl moet aansluiten. Daarom betrekt Cortina haar fans constant bij het ontwerpen van fietsen. Met mooie designfietsen maakt Cortina het leven van de fietser leuker en makkelijker. Waar je ook heen gaat: met een fiets van Cortina ga jij zelfverzekerd op pad en ben je altijd in jouw flow.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.