Cowboy kondigt nieuw partnernetwerk aan voor retail en service
Cowboy vergroot offline aanwezigheid door extra retail- en serviceoplossingen te bieden aan nieuwe en bestaande klanten
Ambitie om eind dit jaar met 300 onafhankelijke fietsenwinkels in 60 steden samen te werken
Brussel, 22 mei 2023 – E-bike merk Cowboy heeft vandaag een nieuw Retail Partner Network aangekondigd van onafhankelijke fietsenwinkels in heel Europa. Dit nieuwe netwerk zal de aanwezigheid van Cowboy op het gebied van retail en service over heel Europa vergroten en versterkt naast de huidige online verkoopkanalen, Brand Stores en het mobiele netwerk van monteurs de omni-channel aanpak.
Door het netwerk van onafhankelijke fietsenwinkels kunnen nieuwe klanten in België, Frankrijk, Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk de bekroonde C4- en C4 ST-modellen van Cowboy uitproberen en kopen, terwijl bestaande klanten profiteren van een betere toegang tot onderhoud en reparaties. Het bedrijf heeft de ambitie om tegen het einde van het jaar 300 nieuwe retailpartners in 60 Europese steden aan te trekken.
“Dit nieuwe retailmodel vergroot niet alleen de aanwezigheid van ons merk in Europa, maar maakt de toegang tot klantenondersteuning nog eenvoudiger en geeft mensen het vertrouwen dat onze topfietsen zowel lokaal als via het mobiele servicenetwerk van Cowboy kunnen worden onderhouden,” aldus Adrien Roose, CEO en mede-oprichter Cowboy
“Voorafgaand aan de lancering van vandaag hebben we een proef gedaan met meer dan 80 partners in heel Europa om ons aanbod te testen, met een mix van retail en service. We zijn erg blij met de resultaten tot nu toe, en zijn daarom verheugd dat we een fase in onze groei hebben bereikt waarin we deze omnichannelstrategie kunnen inzetten om het gebruiksgemak te verhogen en de Cowboy-ervaring voor al onze klanten verder te verbeteren.”
Partner netwerk uitbreiden
Aangezien Cowboy blijft groeien, is het van groot belang voor het merk om rijders aan te trekken buiten de centra van de hoofdsteden in de belangrijkste markten en ervoor te zorgen dat klanten toegang hebben tot kosteneffectieve, betrouwbare en handige service. Eenmaal geselecteerd, zullen retail partners een toegewijde Cowboy account manager en uitgebreide reparaties en service training ontvangen om een gecertificeerde partner te worden. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met Cowboy via Cowboy.com/partners.
Cowboy blijft Cowboy Care en zijn mobiele monteursdienst exploiteren, waar klanten op aanvraag onderhoudsdiensten met Cowboy-technici aan huis kunnen boeken, wat een flexibele optie is voor degenen die de voorkeur geven aan ondersteuning voor hun eigen deur.
Abonnementsdienst, innovaties en crowdfunding
Cowboy heeft deze maand ook zijn abonnementsdienst in Duitsland en Nederland opnieuw gelanceerd, waardoor klanten Cowboy e-bikes kunnen huren via abonnementspartner Grover vanaf slechts € 124,90 per maand, als onderdeel van zijn streven om de fietsen zo toegankelijk mogelijk te maken.
Het merk blijft innovatie stimuleren met nieuwe softwarelanceringen dit seizoen. Deze innovaties omvatten de recente lancering van Cowboy AdaptivePower, een nieuwe baanbrekende technologie die fietsen in staat stelt voor zichzelf te denken door veranderingen in de omgevingsomstandigheden van de rijder in real time te detecteren, en het vermogen aan te passen afhankelijk van heuvel, wind of gewicht.
Cowboy’s laatste crowdfundingronde overtrof het doel van 1 miljoen in minder dan 48 uur en is Crowdcube’s populairste mobiliteitscampagne van het jaar tot nu toe, met de meeste investeerders, een bewijs van de kracht van de Cowboy-gemeenschap. Cowboy werd ook de eerste e-bike fabrikant die in december vorig jaar de B-corp status bereikte.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.