Geplaatst door Likefriends

Creating meaningful conversations – Randstad en Likefriends introduceren sales met empathie

Onder de naam ‘creating meaningful conversations’ lanceert Randstad België in januari hun eerste campagne voor 2018. Een campagne die in de eerste plaats is gebouwd op empathie. Immers, benadrukt Katrien de Kinderen, brand manager Randstad, ‘onze consultants werken allereerst aan het bouwen van relaties’. Amsterdams bureau Likefriends tekent voor strategie, concept en productie van de campagne.

Gedurende het jaar gaan consultants van Randstad het gesprek aan met ondernemers en bedrijven die in de aantrekkende economie talent willen aantrekken. De campagne in Q1 van dit jaar is gericht op face-to-face ontmoetingen die consultants voortdurend hebben met klanten en prospects. Likefriends en Randstad ontwikkelden hiervoor de Future Folder: een middel dat alle elementen van een succesvolle bestaande én toekomstige samenwerking in één helder overzicht toont, van gezamenlijke doelen en effectieve oplossingen tot persoonlijk advies omtrent kandidaten.

Randstad België en Likefriends startten de samenwerking in augustus 2017 met de lancering van Randstads nieuwe wereldwijde belofte, Human Forward. Hiervoor ontwikkelde Likefriends een mobile ervaring die de nieuwe belofte op interactieve wijze introduceerde bij eigen medewerkers en klanten. Als lead agency van Randstad Nederland ontwikkelt Likefriends op dit moment de volgende stap in de rebranding voor de Nederlandse markt.

Partners in empathie
Human Forward staat voor technologische vooruitgang die toevoegt aan menselijk contact. Deze belofte legt de nadruk op efficiënter werken om zo meer tijd te creëren voor het versterken van persoonlijk contact. De afgelopen jaren heeft Randstad gemerkt dat door de inzet van technologie zowel klant als kandidaat meer gemak, snelheid en transparantie ervaren. Persoonlijk contact is vanaf de oprichting in 1960 Randstads kracht, hiermee blijven ze onderscheidend in de snel ontwikkelende wereld van talent.

Anouk van Maanen, managing director van Likefriends ziet de samenwerking met Randstad als een ‘partnership in empathy’: “Het komt zelden voor dat de waarden van het merk en het bureau zo sterk overeenkomen. Waar Randstad zich onderscheidt met empathie in HR, doen wij dat met onze Empathy Loop in communicatie. We merken dat het denken binnen Randstad en binnen Likefriends elkaar enorm versterkt en ons in staat stelt de Human Forward-belofte niet alleen over te dragen op een empathische manier, maar ook bij te dragen aan de ontwikkeling van het merk en business”.

Bij de ontwikkeling van de salescampagne voor de Belgische markt heeft de service approach van Likefriends geleid tot een duurzaam communicatieplatform – creating meaningful conversations – waaronder een reeks campagnes en middelen zullen worden ontwikkeld. Reeds bestaande en gewaardeerde acties zoals themamiddagen voor klanten worden ook onderdeel van de meaningful conversations.

Katrien de Kinderen, brand manager Randstad België, licht toe: “Met Human Forward als nieuwe belofte kijken we nu naar onze sales met een frisse blik. Wat werkt, wat kan er beter? Samen met Likefriends ontwikkelden we allereerst een sterke strategie die de basis heeft gelegd voor een consistente communicatie gedurende het jaar. Niet in één keer een idee op tafel gooien, maar elke stap in de Empathy Loop bewust doorlopen. Met een sterk concept voor onze eerste salesactie van het jaar – en uitstekende buy-in binnen de organisatie- plukken we daar nu de vruchten van”.

Het eerste deel van de campagne gaat deze maand van start, en Likefriends en Randstad werken nu al aan de volgende edities.

www.likefriends.nl
www.randstad.be