Geplaatst door Datacenter.com

Datacenter.com lanceert wereldwijd Channel Partner Program voor datacenter colocatie met flexibele maandcontracten

Datacenter.com, een internationaal opererende datacenter colocatie provider die meer dan 500.000 dollar betaalde voor zijn domeinnaam en onlangs een flexibel, maandelijks opzegbaar colocatie abonnement introduceerde, maakt de wereldwijde lancering bekend van zijn Channel Partner Program. Het channel programma richt zich op CSP’s, MSP’s, system integrators en IT consultancy partijen, en is ontwikkeld voor channel partners om de ‘on-demand’ datacenter colocatie services van Datacenter.com in Amsterdam te kunnen bundelen met hun eigen oplossingen.

Datacenter.com’s carrier- en cloud-neutrale datacenter colocatie services zijn ontwikkeld om contractuele en technische flexibiliteit voor gebruikers te creëren. Datacenter.com lanceerde dit ‘on-demand’ en maandelijks opzegbare colocatie abonnement eind 2017 onder de productnaam Start Direct Cabinets. Daarmee komt het bedrijf tegemoet aan flexibiliteitsbehoeften van cloud georiënteerde bedrijven, almede bedrijven met dynamische bedrijfsactiviteiten en hybride IT infrastructuren.

Datacenter.com’s flexibele, cloud-neutrale colocatie model komt nu beschikbaar voor channel partners waaronder Cloud Service Providers (CSP’s), Managed Service Providers (MSP’s), system integrators, IT distributeurs, IT consultancy partijen, en andere typen business partners die geïnteresseerd zijn in het aanbieden van Datacenter.com’s colocatie services aan hun klanten of het doorverwijzen van klanten naar Datacenter.com.

Datacenter Amsterdam

“De channel partners die door Datacenter.com geselecteerd worden, kunnen profiteren van de significante investeringen in state-of-the-art, carrier-neutrale datacenter infrastructuur en van onze competitieve prijslevels,” zegt Jochem Steman, CEO van Datacenter.com. “In eerste instantie is het channel programma van toepassing op ons datacenter in Amsterdam, een hagelnieuw datacenter met een ultra-lage dus zeer energiezuinige pPUE. Binnenkort zal het channel programma verder worden uitgebreid naar nieuwe locaties wereldwijd. Wij hebben namelijk een snelle internationale uitrol gepland van meerdere carrier-neutrale datacenters in strategische markten.”

“Het datacenter van 5.000 vierkante meter in het business district van Amsterdam Zuidoost, een van de belangrijkste internet hub locaties ter wereld, is streng beveiligd en uitgerust met enterprise level voorzieningen zoals N+1 koeling units, 2N power, en 2N watervoorziening,” zegt Steman. “Daarnaast hebben wij indirect adiabatische koeling-technologie gebruikt om onze energiebesparingen te maximaliseren. Bovendien is het datacenter gecertificeerd en compliant met alle relevante datacenter management reguleringen.”

Het Channel Partner Program van Datacenter.com biedt een scala aan ‘voordelen’ voor channel partners, afgestemd op specifieke capaciteiten, wensen en eisen van verschillende typen partners. Het partner programma kent vier opties welke tegemoetkomen aan variërende behoeften van channel partners:

• Lead/Referral Generation – Channel partners kunnen samenwerken met Datacenter.com door referral leads te genereren en door te geven aan Datacenter.com. Hiervoor is geen substantiële datacenter kennis benodigd. Hoe meer accounts worden doorverwezen naar Datacenter.com, des te hoger het commissiepercentage welke partners ontvangen. Een referral partnership is niet-exclusief, wat betekent dat partners de mogelijkheid hebben om hun colocatie referral leads tevens aan andere partijen aan te bieden. Daarnaast zijn er geen restricties, geen limieten als het gaat om het aantal referral leads dat doorgespeeld kan worden.
  • Reseller Partnership – Datacenter.com biedt reseller partners de mogelijkheid om op ‘gemakkelijke’ wijze extra omzet te genereren. Het carrier- en cloud-neutrale product dat wordt geleverd is volgens Datacenter.com ingericht voor ‘gemakkelijke’ verkoop, met een ‘enterprise-level’ pPUE waarde van 1,04 en geen lange termijn commitments voor de colocatie services. Dit type partnership richt zich op IT services partners en ook IT distributeurs, partijen die zichzelf als kennishouders zien binnen IT in het algemeen of binnen specifieke IT-vakgebieden.
  • Solution Integration Partnership – Deze channel programma optie richt zich op IT services providers die hun omzetstromen willen maximaliseren door Datacenter.com’s flexibele, maandelijks opzegbare colocatie services samen te voegen met hun eigen oplossingen. CSP’s, MSP’s, en system integrators worden hiermee in staat gesteld om de colocatie services van Datacenter.com naadloos te integreren met hun eigen (hybride) services aanbiedingen.
  • Elite Partnership – Deze programma optie biedt partners de mogelijkheid om op gelijke basis samen te werken met Datacenter.com en gebruik te maken van Datacenter.com’s co-branded sales & marketing ondersteuning. Business opportunities worden in dit geval gezamenlijk verzilverd. Datacenter.com biedt deze partners dedicated technische resources om maatwerk oplossingen voor hun klanten te helpen ontwikkelen. Onderdeel van deze partneroptie is bijvoorbeeld ook support op het gebied van sales & bid management. Daarnaast krijgen deze partners toegang tot marketingsupport, waaronder datacenterbezoek, gemeenschappelijke persberichten, en nog veel meer.

“Het Datacenter.com Channel Partner Program is ontwikkeld om ons bereik als carrier-neutrale datacenter leverancier te vergroten, maar het is tegelijkertijd een uniek aanbod dat wij aan partners ter beschikking stellen, dus het is echt een win-win,” zegt Steman. “Het is het totaalplaatje dat ons aanbod tot een unieke propositie maakt: Onze Start Direct Cabinets met flexibele maandcontracten; onze ultra-lage en dus uiterst energie-efficiënte pPUE waarde; onze strategisch gepositioneerde datacenters op locaties met hoge connectiviteitdichtheid, om te beginnen in Amsterdam; en niet te vergeten de solide merknaam, en een organisatie die wordt gemanaged door veteranen binnen de internet industrie. Wij zijn ervan overtuigd dat het Datacenter.com channel programma gemakkelijke en lucratieve omzet biedt voor partners die zich aan dit programma committeren.”

——————–

Over Datacenter.com

De investeerders van Datacenter.com hebben zichzelf ten doel gesteld om zwaar te investeren in state-of-the-art datacenter infrastructuur. Daarmee willen zij inspelen op de groeiende vraag in de markt naar hyper-connected en modulair ingerichte datacenters, waarin organisaties flexibel en veilig hun IT infrastructuren kunnen onderbrengen en waarbij aan alle cloud computing eisen wordt voldaan. Datacenter.com’s op maat geleverde, betrouwbare en innovatieve datacenter oplossingen worden geleverd met best-in-class klantsupport.

Voor meer informatie over Datacenter.com, ga naar: https://datacenter.com, of volg Datacenter.com via Twitter @datacenter_com