Industry Wire

Geplaatst door Dataiku

Dataiku versterkt raad van bestuur met twee zeer ervaren specialisten in marketing en finance

Dataiku, het platform voor ‘Everyday AI’, benoemt Elissa Fink en Peter Campbell tot leden van de raad van bestuur. Dit nieuws volgt op de recente Serie E investeringsronde van 400 miljoen dollar en een waardering van 4,6 miljard dollar. Zowel Fink als Campbell hebben een indrukwekkende carrière in respectievelijk de marketing- en financiële sector.

“Met de ambitie om een bedrijf op te bouwen waar klanten van houden en dat decennialang meegaat, moeten we onze raad van bestuur strategisch inrichten met de beste leiders uit de sector die op dit soort momenten al eerder hun toegevoegde waarde hebben aangetoond”, zegt Florian Douetteau, medeoprichter en CEO van Dataiku. “We hebben het geluk dat we zulke benijdenswaardige leiders kunnen aantrekken. Elissa’s ervaring in marketingstrategie en -uitvoering als CMO bij Tableau en de ervaring van Peter in operationele en financiële excellence als CFO bij Mimecast bieden onschatbare expertise om onze huidige raad van bestuur aan te vullen terwijl we onze groei blijven versnellen.”

Elissa Fink zit momenteel in verschillende besturen, waaronder Pantheon, Qumulo, en Intellimize. Voordat ze eind 2018 met pensioen ging, was Fink meer dan 11 jaar de CMO van Tableau Software. Ze wordt geprezen voor het aansturen van marketingstrategie en -uitvoering door alle groeifasen heen, waarbij ze het bedrijf van een kleine startup met 5 miljoen dollar omzet naar een beursgenoteerde industrieleider met meer dan 1 miljard dollar omzet heeft gebracht. Daarvoor speelde ze een cruciale rol in de overgang van IXI Corp. (een Equifax-bedrijf) van on-premises softwarelicenties naar een SaaS-abonnementsmodel, waardoor de inkomsten van het bedrijf in slechts drie jaar tijd verviervoudigden.

“Wanneer ik kijk of ik deel wil uitmaken van een organisatie, kijk ik niet alleen naar de sector en het potentieel, maar ook naar de mensen en het product. Houden de klanten van het product? Is het team gepassioneerd over wat ze doen? Voorziet het product in een echte zakelijke behoefte?”, aldus Elissa Fink. “Ik ben blij dat ik kan zeggen dat Dataiku al deze ingrediënten in overvloed heeft en ik kijk ernaar uit om samen te werken om hun visie op Everyday AI te verwezenlijken.”

Peter Campbell zetelt momenteel in de raad van bestuur van Latch (Nasdaq: LTCH) en Tufin Software Technologies (NYSE: TUFN). Hij heeft veel ervaring met het ontwikkelen en uitvoeren van groeistrategieën en het opbouwen van wereldwijde financiële organisaties van wereldklasse. Campbell kwam in 2006 bij Mimecast en heeft bijna 13 jaar als CFO het bedrijf begeleid gedurende 50 opeenvolgende kwartalen van groei door de beursgang en het bestaan als een succesvol beursgenoteerd bedrijf. Voor Mimecast was hij CFO bij SR Telecom (Nasdq: SRXA), waar hij een sleutelrol speelde bij hun SEC-notering.

“Dataiku verandert hoe organisaties data en AI kunnen inzetten en wie het kan gebruiken”, zegt Peter Campbell. “Ik vind het geweldig om deel uit te maken van dit innovatieve bedrijf nu ze de manier veranderen waarop organisaties toegang krijgen tot en gebruik maken van data om buitengewone resultaten te produceren. Ik kijk ernaar uit om mijn ervaring en expertise in te zetten om Dataiku’s enorme momentum en impact te helpen versnellen.”

================================================================

Over Dataiku 

Dataiku is het platform voor ‘Everyday AI’ dat bedrijven in staat stelt gebruik te maken van één centrale oplossing voor het ontwerpen, implementeren, besturen en beheren van AI- en analytische toepassingen. Sinds de oprichting in 2013 is het bedrijf toonaangevend in het democratiseren van data en het mogelijk maken van organisatiebrede samenwerking. Vandaag de dag gebruiken meer dan 450 bedrijven wereldwijd Dataiku om hun gebruik van data en AI te integreren en te stroomlijnen, waarbij verschillende use cases worden aangestuurd, van fraudedetectie tot supply chain optimalisatie. Blijf met ons verbonden op onze blog, Twitter (@dataiku) en op LinkedIn.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht