Industry Wire

Geplaatst door Dynalogic

Decathlon kiest voor persoonlijke logistiek Dynalogic

Onderscheidend vermogen doorslaggevend

Decathlon en Dynalogic zijn een samenwerkingsverband aangegaan voor de logistieke afhandeling van grotere producten. De goederen worden gedistribueerd vanuit het gloednieuwe logistiek centrum van Dynalogic in Breda.

Als logistiek dienstverlener is Dynalogic gespecialiseerd in de niet-standaard producten. Producten, die altijd persoonlijk en met zorg geleverd moeten worden; anytime, anysize en anywhere. ‘Personalized Logistics’ noemt de dienstverlener het zelf. Juist dát onderscheidend vermogen blijkt voor Decathlon doorslaggevend om met Dynalogic in zee te gaan. Beide partijen gingen onlangs een langdurige samenwerking aan. Daarbij neemt Dynalogic de volledige, persoonlijke levering voor haar rekening van alle grotere artikelen uit het Decathlon-assortiment.
“Het contract met onze vorige dienstverlener liep af”, vertelt Lars Rodenburg, omnichannel operations manager bij Decathlon. “Dat contract hadden we destijds met weinig ervaring in de logistieke markt afgesloten. De wijze van bezorgen sloot echter niet volledig aan op onze service policy.”

Perfecte partner
Bij Dynalogic vond Decathlon precies wat de retailer zocht; een specialist voor een vlekkeloze afhandeling van de grotere items. “We hebben ons opnieuw georiënteerd op de markt en uitgebreid marktonderzoek gedaan. Dynalogic blijkt als een van de weinige dienstverleners in staat om aan onze wensen en eisen te voldoen”, vervolgt Rodenburg. Een heldere, waterdichte informatievoorziening, zowel voor Decathlon als voor haar klanten, is één van die wensen. Rodenburg: “Alleen met de juiste inzage in het logistieke proces kunnen we onze klanten immers adequaat en volledig informeren over de status van hun bestelling. MyDynalogic biedt die inzage.”
Verder is de omnichannel operations manager zeer te spreken over de wijze waarop de orders bij de klant – op elke gewenste locatie – worden afgeleverd; door vakkundige, professionele en representatieve koeriers. “Niet voor niets kiezen grote klanten als Bol.com, Coolblue en Greetz ook voor Dynalogic. Dat schept vertrouwen”, stelt Rodenburg.

Nieuw logistiek centrum
De grotere Decathlon-artikelen worden vanuit het nieuwe logistiek centrum van Dynalogic in Breda verzonden. Het op- en overslagdepot werd in september van dit jaar in gebruik genomen en is speciaal ingericht voor de afhandeling van grotere, zogeheten XL en 2XL producten, zoals meubelstukken, witgoed en bedden. Met de nieuwe, 15.000 m2 tellende vestiging en de afgelopen jaar gelanceerde dienst 2XLinhome services zette de dienstverlener grote stappen richting het realiseren van haar ambitie om ook in de distributie van grotere producten marktleider in de Benelux te worden. De kersverse overeenkomst met Decathlon brengt die ambitie wederom een stap dichterbij.

Over Dynalogic
Dynalogic is specialist in ‘personalized logistics’: de unieke combinatie van de flexibele bezorgmomenten met in home/ doorstep services voor alle kwetsbare en kostbare producten, zowel groot als klein in de gehele Benelux. Dynalogic is onderdeel van DynaGroup, tweevoudig bekroond winnaar van Deloitte & ING Best Managed Companies, de Gouden FD Gazellen en de Thuiswinkel innovatie award. Met ruim 1.100 medewerkers werkt DynaGroup iedere dag met veel passie om de verwachtingen van de eindklant te overtreffen.

Over Decathlon
Met een uitgebreid assortiment, voor maar liefst 65 verschillende sporten, maakt Decathlon sport toegankelijk voor iedereen. Het bedrijf beheert de volledige ontwikkelingscyclus van een product: van research tot retail, inclusief conceptontwikkeling, design, productie en logistiek. Klanten zijn zo verzekerd van kwaliteit, innovatie en tevredenheid. De producten worden zowel online als fysiek verkocht. In Nederland beschikt Decathlon over vijf filialen; in Amsterdam, Leeuwarden, Apeldoorn, Kerkrade en Best.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht