Industry Wire

Geplaatst door Camptoo

Deelplatform Camptoo gaat Europa in na succesvolle crowdfunding

In plaats van uren in de file staan op de beruchte zwarte zaterdagen, kunnen vakantiegangers vanaf aankomend zomerseizoen ook naar hun kampeervakantie vliegen in Spanje, Zweden of Schotland.

Deelplatform Camptoo, waar vakantiegangers van elkaar campers en caravans kunnen huren, gaat dankzij een geslaagde crowdfunding campagne het mogelijk maken om te kamperen in het buitenland zonder in de auto te hoeven stappen. De campagne levert een kleine 300 nieuwe mede-eigenaren op en een investering van ruim € 650.000, waarmee het deelplatform internationaal kan gaan uitbreiden.

De afgelopen twee jaar zijn al meer dan 17.000 vakantienachten geboekt via deelplatform Camptoo. Campers en caravans, die gemiddeld 48 weken per jaar stilstaan, kunnen via het platform worden gehuurd. Met de geplande internationale uitbreiding gaat Camptoo de service toevoegen dat vakantiegangers ook naar de vakantiebestemming kunnen vliegen en de gehuurde camper of caravan voor ze klaar staat bij het vliegveld

De crowdfundcampagne is één van de grootste crowdfunding successen van dit moment. Via het crowdfunding platform Oneplanetcrowd hebben de crowdfunders geïnvesteerd in een converteerbare lening met 6% rente, waarbij ze de keuze krijgen om uiterlijk binnen 3 jaar te converteren in aandelen. “We hebben gekozen voor een crowdfundcampagne om alle gebruikers van Camptoo de kans te bieden om deelgenoot te worden van het Camptoo succes” aldus Martijn Peeters, één van de oprichters, “in de campagne hebben voornamelijk huurders en verhuurders geïnvesteerd, ik ben dankbaar voor hun vertrouwen en dit laat zien dat ook het delen van je camper of caravan steeds gewoner wordt”.

Camptoo is een deelplatform voor campers en caravans, opgericht in 2014 door de 3 oprichters Joep, Martijn en Roel uit frustratie dat het onmogelijk was om voor een schappelijke prijs een camper te huren. Camptoo’s missie is om in 2020 2% van alle campers en caravans in Europa via het platform met elkaar te delen. In 2016 zijn ze met een factor 10 gegroeid.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht