Geplaatst door Defacto

Defacto software lanceert onafhankelijk EPA Register®

Defacto, softwareontwikkelaar in het domein van leren, ontwikkelen en vakbekwaamheid, is al twee jaar actief betrokken bij de vernieuwing van het zorgonderwijs en de invoering van de EPA-systematiek. Samen met het UMCG en het MUMC+ ontwikkelde Defacto de innovatieve EPA totaaloplossing: te weten het EPA Portfolio. Het EPA Portfolio is volledig geïntegreerd in de digitale leeromgeving en gekoppeld met het EPA Register®. Vandaag lanceert Defacto het onafhankelijke EPA Register®. Dit EPA Register® is uniek omdat alles op het gebied van EPA’s centraal en transparant wordt gemaakt voor zorginstellingen (praktijkopleiders), zorgprofessionals, theorie-aanbieders en softwareleveranciers.

Opvangen van personeelstekorten en uitwisseling van zorgpersoneel is aanzienlijk eenvoudiger omdat het EPA Register® op lokaal, regionaal en landelijk niveau inzicht geeft in de beschikbaarheid. Dit komt omdat het EPA Register® een gestandaardiseerde database bevat met alle curricula, EPA’s en supervisieniveaus zoals opgesteld binnen CZO Flex Level. Met het centrale EPA Register® beschikt elke Nederlandse verpleegkundige over een compleet EPA portfolio. Alle behaalde EPA’s en supervisieni­veaus worden centraal vastgelegd in het EPA Register®.

Dit onafhankelijke EPA-Register® zorgt ervoor dat EPA’s centraal en transparant inzichtelijk gemaakt worden voor:
· Zorgprofessionals om een persoonlijk EPA Register® te hebben tijdens de hele loopbaan;
· Zorginstellingen om met het EPA Register® te koppelen en hiermee inzicht te krijgen in de (eerder) behaalde EPA’s van medewerkers en zo de bedrijfsvoering en inzetbaarheid te optimaliseren;
· Theorie-opleiders om het curriculum en de EPA’s op te halen en ook de behaalde EPA’s weer terug te geven.

Via een koppeling met het EPA Register® houden opleiders en zorg-organisaties hun systemen ook up-to-date en be­schikken over alle actuele gegevens en informatie. Het EPA Register® is in eerste instantie bedoeld voor de vernieuwde zorgopleidingen die ontwikkeld zijn via CZO Flex Level voor de verpleegkundigen en medisch ondersteuners.

Kortom, het EPA Register® maakt impact en levert een grote bijdrage aan het terugdringen van personeelstekorten in de gehele zorg. Kijk voor meer informatie op epa-register.nl.

Over Defacto
Over Defacto Software
Defacto Software (Groningen) bestaat al meer dan 30 jaar en is met haar producten CAPP LMS/LXP en CAPP Agile Learning een belangrijke speler in de Nederlandse en Duitse Learning & Development-markt. Meer dan 300.000 professionals maken dagelijks gebruik van de digitale leeroplossingen van Defacto.