Geplaatst door RTB House

Deloitte: RTB House behoort tot snelst groeiende techbedrijven in Centraal Europa

Amsterdam, 12 oktober 2018 – RTB House, wereldwijd leverancier van state-of-the-art retargeting-technologie voor topadverteerders, is het enige Poolse bedrijf dat in de ‘Big Five’-categorie staat van de Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. Het bedrijf staat op de tweede plaats in de categorie van grote techbedrijven die uitzonderlijk snel groeien. Daarnaast staat RTB House op de 32e plaats van snelst ontwikkelende techbedrijven in de ‘Fast 50’-categorie.

De grote techbedrijven die binnen de ‘Big Five’-categorie vallen moesten voldoen aan specifieke criteria. Zo moesten ze minstens vier jaar actief zijn op de markt en in de geanalyseerde jaarlijkse perioden een operationele omzet hebben gegenereerd van tenminste 50.000 euro, maar in het laatste geanalyseerde jaar mocht deze omzet niet minder bedragen dan 25 miljoen euro. RTB House behaalde een omzetgroei van 415 procent, wat resulteerde in de tweede plaats onder technologiebedrijven in Centraal Europa.

De Fast 50 is de hoofdcategorie van de Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. De ranglijst erkent en profileert de vijftig snelst groeiende bedrijven in de regio op basis van hun omzetgroei over een periode van vier jaar (2014-2017). In deze categorie is RTB House geëindigd op de 32e plaats.

“Het is een fantastisch jaar geweest voor RTB House”, zegt Daniel Surmacz, COO van RTB House. “Onze technologie en continue ontwikkeling werden al erkend door bekende industrie-experts en onderscheiden met verschillende prijzen, maar nu maken we ook nog eens deel uit van de Deloitte Big Five. Het is een eer en de kroon op ons werk. Tweede worden in de categorie techbedrijven met de grootste groei in Centraal Europa laat niet alleen zien dat we nog steeds groeien, maar onderstreept ook de kwaliteit van onze game-changing technologie. Vorig jaar implementeerden we, als een van de eerste retargeting-bedrijven ter wereld, deep learning voor al onze algoritmen, en lanceerden we ons AI Marketing Lab, waarmee we geavanceerde mar-tech-oplossingen zullen ontwikkelen voor zowel uitgevers als adverteerders. We zijn er zeker van dat volgend jaar een nóg beter jaar wordt.”

RTB House is het eerste retargeting-bedrijf ter wereld dat zijn eigen technologie ontwikkelt en implementeert en deze voor honderd procent baseert op deep learning. De technologie is in te zetten voor de inkoop van advertenties in het RTB-model. Met deze tool vergroot het bedrijf de algehele performance van retargeting-campagnes tot wel vijftig procent ten opzichte van retargeting-campagnes zonder deep learning. RTB House-technologie op basis van deep learning-algoritmen veranderde de e-commercesector en resulteert in de toenemende omzet en voordelen voor de grootste bedrijven. Dit jaar alleen al stond het bedrijf op de achtste plaats in de tech-industrie in de Financial Times 1000: Europe’s Fastest Growing Companies 2018, werd het uitgeroepen tot winnaar van een Silver Stevie® Award als Most Innovative Company of the Year en won het een Alconics Award voor Best Application of AI for Sales & Marketing en Big Innovation Award van The Business Intelligence Group.

De volledige Deloitte Technology Fast 50-ranglijst is hier te vinden: https://bit.ly/2pNXPCT

Over de awards

De ranglijst van de Deloitte Technology Fast 50 Central Europe verzamelt de snelst groeiende technologiebedrijven op basis van de toename van hun omzet. De ranglijst bestaat uit de Technology Fast 50-hoofdcategorie en twee subcategorieën Rising Stars en Big Five. Bedrijven geven zelf aan of ze bereid zijn mee te doen aan de ranglijst, waarna Deloitte-experts de door de bedrijven ingestuurde gegevens verifiëren.

Over RTB House

RTB House is een wereldwijde leverancier van state-of-the-art retargeting-technologie voor topadverteerders. Met zijn gepatenteerde, door deep-learning-algoritmen aangedreven advertentie-inkoopengine helpt RTB House adverteerders om meer te verkopen en hun doelen te behalen voor zowel de korte en middellange, als de lange termijn.

RTB House is opgericht in 2012 en draait meer dan duizend campagnes voor bedrijven in meer dan veertig verschillende markten in Europa, Latijns-Amerika, de Asia-Pacific-regio, het Midden-Oosten en Afrika. Het bedrijf bestaat inmiddels uit meer dan tweehonderd professionals en is groeiende. Ga voor meer informatie naar www.rtbhouse.com.