Dentsu behoudt het Europese mediabedrijf van Kellanova, waarmee hun 16-jarige samenwerking wordt versterkt

Amsterdam, 16 oktober 2024- Dentsu is trots dat het, na een competitieve evaluatie, opnieuw is benoemd als Kellanova’s Europese bureau voor media-, digitale en datastrategie, planning en inkoop. Deze beslissing benadrukt de kracht van hun langdurige samenwerking en hun gedeelde visie op digitale transformatie via media.
De herbenoeming volgt na een pitch van drie maanden en bouwt voort op de bestaande 16-jarige relatie tussen Kellanova en dentsu. Samen zullen zij de transformatie binnen Kellanova’s Europese bedrijfsvoering versnellen, waarbij de klantbeleving voor iconische merken zoals Pringles, Special K en Cheez-It worden versterkt in *28 Europese landen, waaronder Belgie, Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Frankrijk, Spanje en Duitsland.
Kellanova werkt ook samen met dentsu’s CXM practice Merkle dat in 2023 werd aangesteld. Zij werken samen aan de transformatie van de digitale klantbeleving van Kellenova, voor heel Europa.
Paul Humphries, Chief Marketing Officer van Kellanova Europa: “We zochten een partner om ons te helpen onze marketingtransformatie verder te ontwikkelen. Gedurende het pitchproces gaf dentsu ons het vertrouwen dat zij onze capaciteit om verbonden ervaringen te creëren, die gedragsverandering teweegbrengen, aanzienlijk konden verbeteren. Wat zij lieten zien op het gebied van mensen, data en technologie was indrukwekkend. We kijken ernaar uit om onze samenwerking met het team voort te zetten.”
Michael Willems, Managing Director Media dentsu Benelux: “Wij zijn verheugd om onze langdurige samenwerking voort te zetten en Kellanova’s marketingtransformatie te ondersteunen. Hun blijvende vertrouwen in ons vermogen om verbonden ervaringen te creëren die gedragsverandering stimuleren, is een bewijs van de expertise van ons team op het gebied van mensen, data en technologie. We kijken ernaar uit om samen nog grotere successen te behalen voor de merken van Kellanova.”
*De 28 markten die binnen de samenwerking vallen zijn: het Verenigd Koninkrijk, Italië, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Polen, België, Ierland, Nederland, Zwitserland, Roemenië, Griekenland, Tsjechië, Oostenrijk, Portugal, Zweden, Finland, Hongarije, Israël, Denemarken, Noorwegen, Kroatië, Litouwen, Estland, Letland, Cyprus, Malta en Bulgarije.
DENTSU
Dentsu is een partner die voor ’s werelds meest toonaangevende organisaties geïntegreerde groei en transformatie bewerkstelligt. Opgericht in 1901 in Tokio, Japan, en nu aanwezig in meer dan 145 landen en regio’s, heeft het een bewezen staat van dienst in het koesteren en ontwikkelen van innovaties, waarbij het de talenten van zijn wereldwijde netwerk van meest toonaangevende merken combineert om impactvolle en geïntegreerde groeioplossingen voor klanten te ontwikkelen. Dentsu levert end-to-end transformaties, door zijn diensten in Media, CXM en Creative te integreren, terwijl het de grenzen van transformatie en duurzame groei voor merken, mensen en de samenleving verlegt.
Dentsu, innovating to impact.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.