Industry Wire

Geplaatst door Dept

Dept en Advrtas ontwikkelen 360° bannercampagne voor PPHE Hotel Group

Een bannercampagne, die gebruikers een ultieme 360° beleving biedt vanuit de Park Plaza Hotels in Londen. Met deze nieuwe awareness campagne van PPHE Hotel Group moeten last minute boekers geïnspireerd worden om een stedentrip te boeken. Het is een van de eerste voorbeelden van 360° banners die in Europa wordt ingezet en de eerste die in Nederland wordt uitgerold.

De hotelgroep, die onder andere Park Plaza en art’otel hotels vertegenwoordigt in EMEA, werkt sinds maart samen met Dept. De digital agency ondersteunt hen op strategisch en uitvoerend niveau bij diverse online advertising campagnes. De 360° bannercampagne is ontwikkeld in samenwerking met het 360° VR advertentieplatform Advrtas.

“Hoewel het gebruik van 360° uitingen al langer mogelijk is, zijn 360° banners nog nieuw in Nederland”, aldus Willem Blom, Director Data & Intelligence bij Dept. “De eerste resultaten laten zien dat veel mensen ook echt hebben ‘rondgekeken’ in het virtuele hotel. Ook ligt de engagement van de bannercampagne, in vergelijking met bijvoorbeeld een billboard, tweemaal zo hoog.”

Ronald den Dulk, online marketing manager bij PPHE Hotel Group: “Een interactie triggeren tussen de gebruiker en de bannercampagne kon niet beter dan met het uitzicht vanuit onze kamers op de skyline van Londen. Met dit innovatieve en interactieve formaat kunnen we gebruikers een real life experience bieden van onze hotels, en ze daarmee enthousiast maken om hun koffers te pakken en een kamer bij ons te boeken.”

Wij zijn Dept – een internationale agency met meer dan 1.000 ervaren denkers & doeners. Eén agency waar creativiteit, technologie en data samenkomen. Wij helpen met het opnieuw uitvinden & versnellen van jouw digitale werkelijkheid door het creëren van ervaringen die mensen willen en organisaties nodig hebben. www.deptagency.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht