Industry Wire

Geplaatst door Dept

DEPT® lanceert eigen Creative Automation Practice

AMSTERDAM, 7 juni 2022: DEPT® heeft vandaag de lancering aangekondigd van zijn Creative Automation Practice, waarmee merken hun creatieve output een boost kunnen geven met behulp van technologie.

“Klanten verwachten vandaag de dag een relevante, gepersonaliseerde ervaring en merken zoeken op hun beurt naar manieren om op een betekenisvolle en effectieve manier contact te maken met hun doelgroep”, legt Alex Miller, Global SVP of Creative bij DEPT®, uit. “Om dit op grote schaal te realiseren, is een nieuwe aanpak nodig. Een aanpak die creativiteit en technologie combineert om de productie te stroomlijnen en tegelijkertijd het creatieve proces te vergroten. Op deze manier krijgen de beste ideeën sneller vorm.”

De Creative Automation Practice is gespecialiseerd in drie kerngebieden: het leveren van advertentiemateriaal op grote schaal, het creëren van dynamische advertenties en conversational marketing en chatbots. Het bureau heeft de afgelopen tien jaar vooruitgang geboekt op het gebied van automatisering en heeft samengewerkt met grote merken om hun creativiteit te versnellen en te stimuleren. Een aantal voorbeelden zijn het produceren van dynamische advertentiecampagnes voor Just Eat Takeaway, conversational marketing voor Ralph Lauren met Instagram- en Messenger-chatbots en het produceren van hypergepersonaliseerde advertentiemateriaal op grote schaal voor eBay. Dit alles werd mogelijk gemaakt door het gebruik van de gepatenteerde technologie van DEPT®.

De technologie achter de Creative Automation Practice maakt deel uit van ADA by DEPT®, het eigen marketingtechnologieplatform van het bureau. Lightspeed by ADA is een suite van tools die creatieve automatisering mogelijk maakt, met de volgende voordelen: content creatie op schaal, dynamische advertenties, data-driven feedgeneratie, conversational marketing en workflow management.

“Onze Creative Automation Practice produceert op grote schaal meertalige, cross-channel campagnes en experimenten die gemakkelijk herhaald kunnen worden”, legt Miller uit. “Door het samenbrengen van onze beste creatieve en technische capaciteiten verbeteren we de kwaliteit, effectiviteit en snelheid van de campagnes van onze klanten.”

Dit is de tweede practice die DEPT® in de afgelopen maanden heeft aangekondigd, na de lancering van zijn eerdere Metaverse Practice in maart. Het team van ongeveer 100 crypto- en blockchain-ontwikkelaars, gamebouwers, 3D-artiesten, virtual en augmented reality-experts en software-engineers loopt voorop met innovatieve Web3- en metaverse-ervaringen voor klanten. Het bureau heeft zijn aanbod verder versterkt met de overname van Dogstudio, een creatieve studio die wereldwijd bekend staat om zijn immersieve digitale ervaringen. DEPT® organiseert op 28 juni 2022 ’s werelds eerste 24-uurs Metaverse-evenement, Meta Festival, met gratis toegangskaarten voor de eerste 10.000 aanmeldingen.

— EINDE —

Over DEPT®: DEPT® is een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. Dept creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 3.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht