Industry Wire

Geplaatst door Dept

Dept wint Webby met Oxxio en Mondriaan

Digital Agency Dept heeft twee Webbies gewonnen bij de 22ste editie van The Webby Awards, de meest prestigieuze internationale prijs in de digitale wereld. De prijzen worden uitgereikt door het publiek en brengen jaarlijks miljoenen stemmen voort van over de hele wereld.

In de categorie ‘Art’ waarin onder meer ook het wereldberoemde Museum of Modern Art (MoMa) in New York was genomineerd, won Dept een People’s Voice award voor hun werk voor het Gemeentemuseum Den Haag. Deze crossmediale campagne werd ontwikkeld ter viering van 100 jaar Mondriaan en De Stijl. Ook de app die Dept voor energieleverancier Oxxio heeft ontwikkeld werd beloond met een People’s Choice award, in de categorie ‘Messaging & Bots’. De app maakt inzicht in energieverbruik persoonlijker en relevanter via een slimme chatbot.

Voor de awards waren 13.000 cases aangemeld uit meer dan zeventig landen. Ook was er door het publiek ruim drie miljoen keer gestemd voor de People’s Voice Awards. De uitreiking staat gepland op 14 mei in New York.

Wij zijn Dept – een internationale agency met meer dan 750 ervaren denkers & doeners. Eén agency waar creativiteit, technologie en data samenkomen. Wij helpen met het opnieuw uitvinden & versnellen van jouw digitale werkelijkheid door het creëren van ervaringen die mensen willen en organisaties nodig hebben. www.deptagency.com

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht